Shopping och hundkalas
11 augusti 2006
Idag har jag och min dotter varit iväg på shoppingrunda. Hon ska börja på ridning nästa lördag,så vi tänkte titta på lite ridgrejor. Det blev en ridhjälm och ridspö. Ridskorna var slut i stl. 37, så vi får iväg till en annan affär nästa vecka. Hon behöver väl både ridbyxor och säkerhetsväst så småningom också. Får titta på Blocket någon dag och se om de har något begagnat. Vi fick även köpt ett par skor, ett par inneskor, en kofta och Diddlebrevpapper till henne. Till min pojke blev det lite skolgrejor, han börjar ju i förskoleklass nästa måndag. Till mig själv blev det ingenting alls! Åt en smaskig räkmacka till lunch och dottern fick mat från Burger King.
Senare på eftermiddagen åkte hela familjen iväg till mina föräldrar. Deras hund Bastian fyller 4 år idag :) Mina barn brukar alltid gratulera honom och ha ett litet hundkalas.

De tycker det är SÅ roligt med hundkalas, och hade fixat presenter till honom också. Vi hade köpt ett pipdjur i form av en glass (han älskar glass), hundben och hundchoklad.

Vi blev bjudna på goda hallonbakelser. Mums!

Min syster och pojkvän var också där. Min syster är gravid i v 24 och har fått en stor mage nu. När hon låg en stund på sängen och vilade ryggen såg jag när magen rörde sig och bebisen sparkade till. Ska bli så kul att bli moster i december!! :0)

Nu på kvällen har vi ätit hamburgare och egna klyftpotatis, och tittat lite på friidrottstävlingarna.Tänkte försöka få barnen i säng i tid, så att mannen och jag kan titta på någon bra film.

Skrivet av Camilla klockan 20:53 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 11 augusti, 2006 23:51, Blogger Mindi

    Åh de hallonbakelserna såg GODA ut!!!!

    De har blivit stora våra små... förskoleklass minsann. :)

    Kram kram  
  • Skrivet 12 augusti, 2006 09:06, Blogger mintid

    Hej Camilla!

    Vad kul att du har en blog!
    Vad goda dom bakelserna såg ut.

    Hundkalas.. :) Ja på julafton får vår vovve alltid en egen jultallrik med...Vad gör man inte för dom fyrfotade vännerna! :)

    Kram  
  • Skrivet 13 augusti, 2006 00:56, Blogger ikas

    Heeej!!
    Kul med hundkalas! Min man ringde din man i em, men ingen var hemma. Antar att ni kalasade då? :o)) Han hör säkert av sig igen.
    Så du ska bli moster! Vad roligt!
    Min lilla dotter (och vi) tackar så jättemycket för paketet som kom på posten.

    Kram!