Slut på semestern
15 augusti 2006
Ja, då var mina härliga 4 veckors semester slut!! Igår kl 7.30 var det dags att vara tillbaka på jobbet igen. Kan inte påstå att jag kände för det precis, speciellt som mannen och barnen är lediga en hel vecka till...Men men, det gick trots allt bra! Lite rörigt blev det ju..all personal var inte tillbaka från semestern än, många barn kom tillbaka från lång semesterledighet, ändrade tider för vissa barn, någon hade slutat med blöja, någon skulle inte sova middag längre osv. Dessutom började vi inskolningen av en 1-årig flicka. Är en snabbinskolning dessutom, för mamma börjar skolan på fredag. Det tar väl ett tag innan man är inne i det igen. Var helt slut när jag kom hem, och somnade där hemma medan mannen gjorde middagen.
Idag gick det lite bättre. Hade min tidiga dag idag och kunde gå hem redan kl 13. Så skönt!!
Nu på eftermiddagen så har hela familjen plus en kompis till min dotter varit och spelat bowling.


Ja, jag stod över, för man kunde bara vara 4 pers på en bana. Ja, jag ville väl inte heller. Har haft problem med min högra arm ända sedan innan sommaren. Har värk och problem med vissa rörelser. Min massör tror det är något som heter slemsäcksinflammation.Så bowling hade väl inte varit så lyckat. Jag fick hejja på istället och kunde passa på att fotografera till bloggen.

Barnen tycker det är jätteroligt med bowling, så vi brukar spela någon gång då och då.

Nu de senaste dagarna har vi ringt runt och anmält barnen till aktiviteter nu i höst.

Min pojke ska fortsätta på sin fotboll på onsdagar, börja på friidrott på torsdagar och på simskola på söndagar. Tycker egentligen att det räcker med två aktiviteter, men nu ville han helt plötsligt börja simma och då tyckte vi det var lika bra att anmäla honom. Han har totalvägrat att lära sig simma innan, fast vi har föreslagit det flera ggr.

Min dotter ska börja rida på lördagar och gå på tekniksimskola (crawl, fjärilsim) på söndagar.Så det blir full rulle med aktiviteter under veckorna!

Någon som har något bra förslag på namn till min blogg? Skulle vilja ha något annat namn än just Camillas blogg, men kommer inte på något alls. Kom gärna med förslag!! :0)

Skrivet av Camilla klockan 20:45 | Permalink |


6 Kommentarer:


  • Skrivet 15 augusti, 2006 23:00, Blogger ikas

    Hej!!

    Hoppas att du snart kommer in i jobbrutinerna igen. Går säkert bättre sen när alla är tillbaka i vardagen igen. Låter jobbigt med din arm. Hoppas det är något som snart går över.
    Vad roligt att rasmus är pigg på simskola nu.

    Hälsa alla!!  
  • Skrivet 16 augusti, 2006 17:20, Blogger Sissi

    Hejhej!

    Visst är det vi som var brevkompisar och träffades några gånger för lääänge sedan?? Och din man heter T?

    Är det du som varit inne och skrivit på min blogg`? Det är någon "Camillas blogg" men då jag ska trycka på länken från dina kommentarer står det att du inte har kryssat i rutan för att dela med dig vilka bloggar du har.

    Hoppas allt är bra annars?

    Kram från Sissi  
  • Skrivet 16 augusti, 2006 20:40, Blogger mintid

    Vi skulle med bowla någon gång med barnen!
    Det är ju kul. Jag har bara gjort det en gång men gillade det.

    Kraaaaam  
  • Skrivet 17 augusti, 2006 11:12, Blogger Mindi

    Då är hösten fullbokad då. ;)
    Oj vad mycket lilla killen går på... men skoj för honom. :) Själv tycker jag det räcker med en aktivitet var. Det är så mycket annat ändå.... skola, jobb, kompisar osv. Man räcker inte alltid till tycker jag....

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 17 augusti, 2006 17:26, Anonymous Anonym

    Inte ska väl du stå över... jo kanske för barnens skull, men det är KUL att bowla. Var längesedan nu... men jag gillar "sporter" som "vemsomhelst" kan vara med på!

    // Jenny  
  • Skrivet 17 augusti, 2006 17:27, Anonymous Anonym

    Namnförslag på Bloggen... det FÖRSTA som kom upp ihuvudet på mig var " Camomillas blogg/sida"....

    // Jenny