Äntligen helg
18 augusti 2006
Nu har jag jobbat en hel vecka, och det är SÅ skönt att det är helg igen!! :)
Var jobbigt att komma igång igen efter semestern, men nu de två sista dagarna har det faktiskt gått mycket bättre. Det går ju rätt snabbt ändå att komma in i det. Mannen och barnen har varit lediga denna veckan, så jag har sluppit lämningar/hämtningar av barnen, sluppit fixa här hemma och sluppit laga middag, så det har underlättat enormt. På måndag börjar skolan för barnen och då kör allt igång som vanligt!!

Den senaste veckan (sedan förra onsdagen) har det regnat, åskat och blixtrat här hur mycket som helst. Inte lite regn heller, det har fullkomligt vräkt här. I onsdags och igår började vädret äntligen bli bättre igen, och idag har det varit riktigt soligt och varmt. Hoppas det kan hålla i sig!
Innan var man nästan lite trött på värmen - det var FÖR varmt- men nu efter en veckas oväder, så uppskattar man värmen igen!

Nästa vecka börjar mitt nya liv! :) Har lagt på mig ett antal kilon som jag verkligen vill bli av med!! Hoppas få med mig mannen, som också behöver minska i vikt.
Har promenerat mycket innan, men det har inte blivit mycket med det under sommaren. Igår fick jag mig ett ryck. Tog min mp3-spelare och promenerade raskt i en timme. Kände mig inspirerad av min arbetskompis Malin, som har varit ute och gått 5-6 ggr i veckan under 5 veckors tid, ca 1-1,5 timme /dag. Hon har stegräknare också, och nu går hon ca 8 km/dag.
Hon har gått ner 5 kg! Är så imponerad att hon orkar gå så mycket.
Till att börja med ska jag börja med 1 timmes promenad 3 ggr/vecka. Ska äta nyttigare och bara äta godis på lördagar. Får se om jag ska börja räkna points igen. Får rapportera här sedan hur det går.

Idag har mannen varit iväg till frisören med barnen. De har inte klippt sig sedan innan sommarlovet så det var välbehövligt!
Nu ikväll har vi sett Postkodmiljonären och ätit en jättegod Oreganokycklinggryta.
Ska förmodligen se en film lite senare - har lånat några av syrran. Blir förmodligen Heartbreak Hotel.
Skrivet av Camilla klockan 20:57 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 18 augusti, 2006 23:18, Blogger mintid

    Man blir inspirerad av att bara läsa om detta med att ut o gå!
    Jag får ta fram mina stavar o traska med.
    Idag har jag klippt gräset och svetten den rann...Vi har stor gräsmatta så det tar sin lilla tid. Brukar få dela upp det på två dagar.

    Ha en trevlig helg!  
  • Skrivet 19 augusti, 2006 16:23, Blogger Mindi

    Du, jag ska också försöka börja på måndag. Vi får kämpa ihop!!! Jag måste! Har lagt på mig under sommaren... blä. Jag som var så duktig innan sommaren.

    Har Heartbreak hotel släppts på film nu? Åh den vill jag se.... såg en annan svensk film som jag också ville se. Kanske får det bli film kväll i kväll?

    Kram kram