Semestern slut!
27 juli 2008
Jaha, så var mina 4 veckors semester slut! Det var ju väldigt vad de gick snabbt. Alldeles för snabbt..hade gärna varit ledig någon vecka till. Känns inte något vidare att börja jobba igen, men det tar väl några dagar och så är man inne i det igen.
Jag öppnar ju imorgon (kl 7), och det kommer INTE att bli lätt att få upp sonen och lämna honom på fritids 6.40. Dygnsrytmen är ju helt fel. Slutar iallfall redan 14.30. Skönt!

Imorgon börjar sonens sommarsimskola! Måndag- fredag kl 16.30-17.15 i 3 veckor! Det blir jobbigt att åka iväg varje dag efter jobb (fast mannen och jag turas om), men hellre när man jobbar än att man binder upp sig 3 veckor på semestern! Han gick simskola förra sommaren också, och lärde sig otroligt mycket. Är stor skillnad på att gå varje dag än att gå en gång i veckan. Simskolan är på ett utomhusbad, och är det så här fint väder är det perfekt att ta med sig en solstol att sitta i och sola under tiden som han badar. Kanske man kan ta sig ett och annat kvällsdopp också? :)

Igår var min morbror och min kusin från Örebro här och fikade. De bor hos mina föräldrar 4 dagar. Bjöd på bullar och en supersmarrig sockerkaka med kanel och socker (recept från Mindi).
På kvällen var vi på kalas hos min syster som fyllde 35 år. Det blev mexikansk mat: tacos, tacochips, tacotubs, mjuka bröd, guacamole m.m. Supergod dippa (philadelpiaost i botten, salsasås och överst ruccola som man sedan åt med tacochips) Till efterrätt frusen dajmtårta.

Idag har vi varit iväg en sväng till Ikea. Ingen i familjen kände för att sola och bada, så då blev Ikea perfekt. Inte mycket folk alls, och svalt och skönt inne i affären. Tittade mest runt..vill köpa nya garderober och hyllor. Får fundera ett tag till..vill ha Paxgarderober, men kan inte bestämma oss om vi vill ha björk, ek eller vitt. Lite småsaker blev det ändå handlat: täcken till barnen (jättesköna- samma som vi hade när vi sov på vandrahemmet i Leksand), skärbräda, plastmuggar, diskborste m.m.
Nu tänkte jag slappa resten av kvällen- sätta mig i fåtöljen och läsa en bok kanske?
Skrivet av Camilla klockan 18:23 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 27 juli, 2008 19:38, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Jobbigt det låter med JOBB redan men kvällarna är långa och varma får jag trösta dig med :) Jag har 3,5 vecka kvar..´. Skönt Är det smådjur i Malmö folkets park med?? Vad kostar ett åkband?Kram / Maria  
  • Skrivet 27 juli, 2008 23:32, Blogger Gitte

    Ja jag förstår dig, man kan vara ledig länge speciellt när det är fint väder. Jag har själv en vecka kvar av min 4 veckors ledighet...  
  • Skrivet 27 juli, 2008 23:32, Blogger Gitte

    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.  
  • Skrivet 02 augusti, 2008 10:25, Blogger Mindi

    Ja snyft varför går den där semester så sabla fort för.... samma visa varje år. :( Men nu har jag äntligen två veckor ledigt igen och jag ska verkligen njuta. Men jag får panik när jag tänker på att skolan börjar om bara två veckor!!!! HUA!!!

    Åh ni hittade täckena? Kostade de bara 159:-? Vi ska troligen in i veckan.... då ska jag köpa dem jag också. :) IKEA är kul... har inte varit där sedan i julas nu. :)

    Kram kram kram