Sol! :)
24 juli 2008
ÄNTLIGEN så har solen och värmen kommit tillbaka! :)
Idag åker vi iväg till Segevångsbadet tillsammans med min syster och min systerdotter. Ska bli skönt att få sola och bada - man får passa på innan jag börjar jobba igen på måndag.
Ska ta med lite pastasallad, som jag gjorde igår kväll.


Igår var vi och min syster och min systerdotter i Folkets Park. Vi tittade på djur i "minilantgården", tex griar, hönor, får, kaniner och marsvin. Systerdottern red ponnyridning- något hon fått riktigt smak på nu i sommar. Hon får kanske gå och rida med sin stora kusin när hon blir äldre?

Barnen lekte också på en lekplats och så åkte de en massa karuseller.
Mina barn åkte tex Hulken.

Sonen har inte åkt så mycket karuseller förr, men nu börjar han bli lite modigare och kunde åka en hel del. Syrran och dottern min åkte Fritt Fall på 45 m!! Fy! Den är jag alldeles för feg för..har åkt den förr, flera ggr till och med, men man blir väl fegare med åren.
Vi avslutade i parken med att äta mat i Parkgrillen.
När vi kom hem var sonen sugen på att leka med en kompis- så han var iväg hela kvällen. Dottern och jag kände mer för att slappa. Så vi såg ett par avsnitt av O.C och bakade en god kaka.
Stackars mannen jobbade hela dagen: från 6.45 till kl 22. Svårt med personal nu under semestrarna, så de får ta dubbla pass ibland. Sedan upp och börja jobba 6.45 idag också. Han är väl helt slut när helgen kommer...
Skrivet av Camilla klockan 08:49 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 24 juli, 2008 20:38, Blogger Gitte

    Visst är det härligt semesterväder vi haf fått??? Jag var som sagt på barabadet idag o likaså imorgon... rekomenderas varmt!!  
  • Skrivet 25 juli, 2008 10:25, Blogger Mindi

    Nu hittar du receptet på coleslaw i min blogg. :)

    Underbart väder vi har nu... sååå typiskt eller hur. ;)


    Kram kram  
  • Skrivet 27 juli, 2008 08:57, Blogger Lena

    Ha nu en skön söndag och ta det riktigt lugnt under din första arbetsdag efter semestern, själv arbetar jag en vecka till och sedan har jag en veckas semeter.