Grillat
12 juli 2008
Grillat har vi gjort nu ikväll. Färdiga mainerade Pigghamspett klara för grillen, pommes och bernaisesås. Mums mums!

Annars har vi mest slappat idag. Jag har varit en sväng förbi ett affärscentrum och köpt mig en ny tröja. Skulle egentligen köpa mig ett par kortare byxor (som går strax under knäna), men det hittade jag inte idag. Blev även köpt ett reseset av mina favoritansiktskrämer, Excuviance..perfekt att ha små miniflaskor när man ska resa bort ett par dagar. Handlat lite mat har jag också gjort.
Dottern har varit med en kompis i Folkets park och åkt lite karuseller. Sonen och mannen har varit hemma hela dagen..mannen har varit flitig i rabatterna på framsidan. Blev så fint så, och jag är så glad att jag slapp det...jag hatar ju trädgårdsarbete som ni vet.

Gårdagen tillbringade vi hela familjen tillsammans i stan. Strosade runt och tittade i lite affärer på gågatan..är så sällan man hinner det när man jobbar. Blev inte mycket köpt, men sonen fick nya skor köpt och dottern en tröja. Åt lunch på ett jättemysigt ställe som heter Gränden.
Blev örtmarinerat kycklingspett, pommes, 4 sorters såser, massor av sallad och vitlöksbröd plus lättdryck för endast 69 kr. Bra pris, och fantastiskt gott! Efteråt åkte vi över till mina föräldrar och fikade.
Är det fint väder imorgon, så funderar vi på att åka till Segevångsbadet för att sola och bada. :)
På onsdag åker hela familjen till Mindi
Det ska bli så kul att träffa dom igen- är 9 år sedan sist! Mindi och jag har kännt varandra i 31 år- jag var 8 år när vi började brevväxla. Tänk vi har kännt varandra nästan hela våra liv!
Vi ska bla köra en tur upp i Dalarna tillsammans med dom..förmodligen gå på Leksands sommarland och Orsa Björnpark. Ser verkligen fram emot det! :)Kommer hem på söndag igen!

Skrivet av Camilla klockan 23:46 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 13 juli, 2008 13:11, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Oj ser gott ut! Ni får säkert VÄLDIGT TREVLIGT! Mindi verkar vara väldigt trevlig! Vi kanske kan ses när vi är i Skåne nån gång?? Jag har ju en 12 årig tjej och en 6 årig kille, också, (de ska inte med NU. Är inte dina barn nått sånt? Kram Maria  
  • Skrivet 13 juli, 2008 19:34, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Åh, mysigt med restaurangbesök!
    Ha så trevligt på turen!

    Jag har utmanat dig i min blogg!  
  • Skrivet 13 juli, 2008 20:20, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Äntligen en stund för att kika in och uppdatera sig hos alla bloggvänner, jag är lite lat med det på sommaren...

    Vad gott det ser ut! Grillat, det hör till på sommaren.

    Vad ROLIGT med en tripp till mindi och Dalarna! Hoppas ni får det jätte mysigt och toppen väder!
    Ha det toppen bra!  
  • Skrivet 13 juli, 2008 21:00, Blogger Mindi

    Jaaa det ska bli så-å-å kul!!!!!!!
    Så nu har jag inte tid att sitta här... måste börja röja... ehum...städa. ;)

    Kramis
    M I N D I