Premiär
20 maj 2009
Idag började de sälja svenska jordgubbar nere i vår ICA-affär!!! Älskar jordgubbar, så givetvis var jag tvungen att köpa 2 liter. De har vi fikat med nu på kvällen tillsammans med lite vaniljglass. Såååååå gott!! :)

Kort arbetsvecka har det varit också. Har tagit semester på fredag, så nu är jag och barnen lediga i 4 dagar. Mannen jobbar imorgon, men sedan är han också ledig. Ska bli underbart med 4 dagars ledighet. Då hinner man varva ner lite mer än på en vanlig helg, som brukar gå på tok för fort. Har inga direkta planer inför helgen- beror väl lite på vädret också. Ska träffa våra vänner Nettan & Jörgen iallafall, så att vi kan leta upp och boka någon stuga på Jylland till vår semester.

Igår var hela familjen i Pildammsparken. Sonen sprang Kalvinknatet..ett lopp för barn från förskoleklass till femman. 1,5 km. Var mysigt och massor av folk. Sonen orkade runt, men var rejält trött efteråt!:)

Ska fixa sonens inbjudningkort nu! Han fyllde ju år den 29 april och har ännu inte haft kalas för sina kompisar. Men nu ska vi ta tag i det, och ha kals för hela klassen nästa fredag. Mannen har lånat fotbollsklubbens klubbstuga. Perfekt, så slipper vi ha alla 26 barnen här hemma i radhuset. Vi tänkte grilla, ha tipspromenad och ha lite disco.

Skrivet av Camilla klockan 19:53 | Permalink |


7 Kommentarer:


  • Skrivet 20 maj, 2009 22:18, Blogger Gitte

    Åh så gott..... det måste jag fixa snarast..
    "Stugan" är på Öland...
    Ska ni ha en poolvilla på jylland??

    Hört att det kommer fler från gubba till ditt område förrutom du o A.

    Solträff..... suck vi måste snart ha det.. men själv upptagen 2-3 helger.
    kram gitte  
  • Skrivet 20 maj, 2009 22:31, Blogger Gitte

    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.  
  • Skrivet 20 maj, 2009 22:48, Blogger Gitte

    Hej igen.... jag som strular runt bland kommentarer osv... men kände att vi tar det senare.....  
  • Skrivet 21 maj, 2009 11:52, Blogger Malin E

    ÅH va gott med jordgubbar!!! Jag älskar det! Har ett litet litet jordgubbsland här hemma det brukar väl gå sådär med det...fniss...Men GOTT som satan är det,va sugen jag blev på¨det nu...fniss..
    Kram Malin  
  • Skrivet 21 maj, 2009 22:13, Blogger Mamma till flera...

    Jag är oxå ledig dessaagar. Visst är det härligt!!! Har bjudit hit mina närmsta arbetskamrater på lunch i morgon.
    Låter som att sonen kommer att få ett toppenkalas.  
  • Skrivet 22 maj, 2009 13:10, Blogger Lena

    Johanna har beställt jordgubbar till cheescaken som hon ska ha på sitt kalas  
  • Skrivet 23 maj, 2009 10:28, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Ser fantastiskt gott ut!!! Ha en skön långhelg! Vad blev det för stuga? Våra semester planer kan du se i min blogg. Kram Maria