Skolstart och konsert
23 augusti 2006
I måndags var det dags för upprop för barnen. Min flicka började i 4:an och min pojke i förskoleklass.
Min flicka fick betydligt längre dagar nu än i 3:an. Börjar alltid 8.15, och slutar oftast vid 14.10-tiden. En dag ända till kl 15. I 3:an slutade de oftast vid 13-tiden, så det kommer såklart att bli lite tuffare.

Min pojke har verkligen längtat efter att börja i förskoleklassen, så det var förstås lite pirrigt första dagen. Det var upprop först på skolgården, och sedan fortsatte vi till klassrummet. Där blev vi föräldrar ivägskickade efter 5 minuter(!!). De skulle visa barnen runt lite plus äta middag i matsalen.
Rasmus kände några barn sedan tidigare (dagiskompisar och fotbollskompisar), så det gick faktiskt bra att lämna honom. Men för de barnen som inte kände några sedan innan, måste det ha känts jobbigare. Efter 2 timmar var det dags för hämtning. Han har varit där ytterligare 2 dagar nu, och allt fungerar bra. Skönt!! Vi föräldrar fick information på ett föräldramöte igår kväll. 14 pojkar och 10 flickor är de i klassen. Lärarna verkar jättebra!



I måndags kväll åkte jag och dottern in till Malmöfestivalen. Både Agnes och Amy Diamond uppträdde. Amy Diamond är dotterns stora idol, så det var klart att vi skulle se henne- även om det inte var från kl 21. Vi fick bra platser, stod nästan längst fram vid staketet. Var hur mycket folk som helst, hela torget var fullpackat. Amy Diamond var superduktig på scenen, och sjunger fantastiskt bra. Helt otroligt att hon bara är 14 år. Efteråt lyckades min dotter få hennes autograf, så lyckan var total! :)
Skrivet av Camilla klockan 18:08 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 24 augusti, 2006 16:32, Blogger Mindi

    Åh mina tjejer hade älskat att få se Amy Diamond! :)

    Mina tjejer går till kl 13:30 om dagarna och två ggr i veckan går stora tjejen till kl 14:00.

    Men nu börjar de först kl 8:40 om mornarna. Först var jag lite emot det men nu tycker jag det är skönt att slippa stressa på morgonen.

    Kram kram  
  • Skrivet 24 augusti, 2006 22:28, Blogger mintid

    Min pojk började ettan nu ju och dom slutar 12,20 var dag precis som i Fklass. Börjar 8,00.

    Förstår att ni hade det gott på konsären o så bra platser!

    Kram