Hemska värme!!
30 juli 2008
Ja, får man säga så? Hann inte jobba mer än två dagar, förrän det var dags med migrän. :(
Har det fruktansvärt varmt på jobb- både inne och ute. Riktigt hemskt! Fick ta huvudvärkstabletter både i måndags och igår, men vad hjälpte väl det.
Igår kväll slog migränen till! La mig halv 7 i går kväll och gick inte upp förrän vid 12 idag...HATAR denna förbaskade migrän :( Huvudet klarar inte av denna hemska värme..visst, jag gillar egentligen sol och värme, men inte så här varmt, kvavt och klibbigt.

Känner mig inte helt bra än..tung i huvudet och illamående fortfarande. Kände mig ändå såpass ok så jag kunde köra sonen till sommarsimskolan kl 16.30. Hittade en skuggplats under ett träd, och där fläktade det så skönt. Hoppas huvudet kan bli ännu bättre tills imorgon, så att jag kan komma iväg på jobb. Vet visserligen att vi inte har personalbrist denna vecka, så kollegorna klarar ju sig. Vi är 7 personal + en "Ung i sommar" och 12 barn. Vilken personaltäthet!

Igår innan migränanfallet så var jag hos frisören. Var så trött på mitt hår, så hon fick klippa det som hon ville. Blev en betydligt kortare och mer lättskött frisyr. Trivs jättebra, och nu äntligen slipper jag ta fram plattången varje dag!
Skrivet av Camilla klockan 20:58 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 30 juli, 2008 22:46, Blogger Gitte

    Usch din stackare!!! Värme tycker jag om när jag är ledig, inte när man jobbar puh så jag hoppas på svalare väder nästa vecka, förlåt ni som har sem!! MEN man vill inte klaga, men det är otroligt varmt som man liksom inte klarar av....... om man då inte ligger i en pool el är i skuggan.
    Hm, lät ju fräscht med en ny frisyr. Kunde vi få se ett bildbevis tro?  
  • Skrivet 30 juli, 2008 22:46, Blogger Gitte

    Usch din stackare!!! Värme tycker jag om när jag är ledig, inte när man jobbar puh så jag hoppas på svalare väder nästa vecka, förlåt ni som har sem!! MEN man vill inte klaga, men det är otroligt varmt som man liksom inte klarar av....... om man då inte ligger i en pool el är i skuggan.
    Hm, lät ju fräscht med en ny frisyr. Kunde vi få se ett bildbevis tro?  
  • Skrivet 31 juli, 2008 21:55, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Din stackare, hoppas du mår bra igen!
    Håller med Gitte, vi vill se nya frisyren!  
  • Skrivet 31 juli, 2008 22:13, Blogger Lena

    Hoppas du mår bättre nu, svalkan och regnet kommer på söndag.
    Lägenheten ligger på Rabygatan 70  
  • Skrivet 02 augusti, 2008 10:27, Blogger Mindi

    Jag säger som GITTE... värme gillar jag men inte när jag jobbar. :(

    Stackars dig med migrän... i går hade jag en sån där hemsk huvudvärk som inte ville ge sig. Så tillslut fick jag gå och lägga mig och i dag vaknade jag huvudvärksfri! UNDERBART!!!! Men värme, stress och jobb går inte ihop.... har man lätt för att få huvudvärk så är det nästan givet. :( BLÄ!!!

    DU, tack snälla för brev med innehåll som kom i veckan. Underbara bilder! Vi tittar på dem och njuter och minns!!!! Thomas har verkligen en fin kamera och han är en duktig fotograf!!!!


    Stor kram till er alla från
    M I N D I
    ... som ser fram emot nästa sommar då vi måste ses igen :)