Bröllopsdag
27 augusti 2006
I fredags hade vi 5-årig bröllopsdag!! :) Tänk vad tiden går fort! Vi gifte oss "sent", har ju varit ihop i 17 år. I fredags morse skulle jag lämna barnen på fritids redan kl 7 på morgonen, så det var en stressig morgon. Dottern hoppade glatt upp ur sängen, och skyndade sig ner för att läsa tidningen. Hon skulle kolla bland födelsedagsannonserna, för någon hon kände fyllde nog år.
Flera ggr ropade hon. "Mamma kom och titta", men jag var så stressad och sa att jag inte hade tid. Tidningen fick jag läsa när jag kom hem. Till slut blev hon lite olycklig, så då fick jag komma och titta.
Och då såg jag att barnen hade satt in en "Grattis på bröllopsdagen"annons till oss plus att mina föräldrar, syrran och pojkvännen hade satt in en. Gulligt!!

På kvällen kom mamma förbi med både blomma, kort och 500 kr till middag (vi hade bestämt att vi skulle ut och äta på lördagen). Sa dessutom att barnen kunde sova över hos dom, så att vi kunde få sovmorgon idag söndag. Syrran och pojkvännen har också varit förbi med blomma och kort. Barnen har ritat teckningar. Så uppvaktade har vi verkligen blivit!

I går kväll gick vi först på bio. Såg filmen "United 93", som handlade om det fjärde planet som blev kapat den 11 sept-01 men inte nådde sitt mål. Filmen var hemsk, men jättebra!
Efteråt fortsatte vi på en restaurang och åt fondue. Oxkött, pommes, goda såser och vitlöksbröd. Underbart gott, men man blev nästan FÖR mätt!!
Var härligt att få sova ut i morse och äta frukost i lugn och ro! :)

Hämtade barnen vid lunchtid, då var det dags för simskola. Min dotter skulle börja på teknikskola crawl, och min pojke nybörjarkursen Baddaren. Han är ju väldigt rädd för vatten, men det gick över förväntan. De lekte mycket, och han doppade huvudet under vattnet flera ggr. DET trodde jag aldrig att han skulle göra redan första gången! Båda tyckte det var jättekul!

Mina promenader har det inte blivit mycket av denna veckan måste jag erkänna. Rättare sagt inte alls! Har över huvudtaget inte funnits någon tid över: Malmöfestivalen, föräldramöte, mannen har jobbat kväll, jag har haft migrän en kväll och sedan har det flera kvällar regnat i massor. Jag har iallafall slutat med både kakor, godis och småätande mitt i veckan, men åt både fondue och en liten godispåse igår kväll. Men lördag kvällar ska jag unna mig lite grann, annars kommer jag aldrig att klara av det. Veckan som kommer SKA jag komma igång med mina promenader. Håll tummarna på bättre väder, det lockar inte att vara ute och gå i ösregn.
Skrivet av Camilla klockan 18:58 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 27 augusti, 2006 22:02, Blogger Mindi

    Grattis grattis!
    Är det redan fem år sedan ni gifte er??? Oj vad tiden går!

    Där sa du något... varje år så tänker jag att jag ska skicka in till tidningen när tjejerna fyller men det glömmer jag varje gång. Suck! Nästa år ska jag verkligen försöka komma ihåg det!

    Kram kram  
  • Skrivet 31 augusti, 2006 22:44, Blogger Sissi

    Ojojoj, vad tiden går! Otroligt! Men grattis i efterskott!