Skridskoåkning
24 februari 2008
I förmiddags var barnen och jag iväg och åkte skridskor. Dottern tog en kompis med sig, och sonens ena kompis hela familj följde också med.
Dottern är jätteduktig på skridsko, hon har även gått på konståkning i ett år.Sonen åkte med oss en gång förra året, och så har han varit iväg med skolan tre gånger.Dessa tre gånger med skolan har ju gjort underverk, för det gick riktigt bra för honom idag.

Själv har jag bara åkt en gång på 15 år (!!), så jag har inte vanan inne, om man säger så. Fick letat upp mina 20 år gamla skridskor i vår källare, och cykelhjälmen fick jag också med mig.Höll mig krampaktigt längs kanten i början..dottern kom och ville hålla mig i handen och hjälpa mig, men jag ville minsann klara mig själv :) Efter ett tag vågade jag släppa kanten och bege mig ut på isen något varv.Fort gick det inte, men framåt iallafall. I slutet fick jag upp farten, men jösses vilken kramp man fick i fötterna emellanåt. Tyckte det faktiskt var riktigt kul, så jag har lovat barnen att det ska bli mer skridskoåkning av denna vinter.

Sonen åkte och spelade fotboll efteråt, men nu är han helt slut och ligger framför TV:n och tittar på någon sport. Tänkte själv ta det lite lugnt, och sedan fixa middag tills mannen kommer hem från Trollhättan ikväll.

Melodifestivalen igår var en riktig besvikelse. BWO tyckte jag var kanonbra, men resten av låtarna var skit! Hoppas det är bättre låtar nästa lördag.

Jo, en låt till var bara SÅ bra! Björn Gustafssons kärlekssång till Carina Berg. Som jag skrattade! Här kommer den i repris!


Skrivet av Camilla klockan 15:59 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 24 februari, 2008 17:44, Blogger Gitte

    Jag håller med dig, kassa låtar igen. Och björn gustafsson är suverän, såg du även hans första framträde- what is love?? Nej vi får skicka han till belgrad tror jag.

    Ingen som filmade dig på skridskobanan? Kunde ju vart ngt på you tube.  
  • Skrivet 24 februari, 2008 20:14, Blogger Lena

    Ja det där med skridskoåkning ska man passa sig för i vår ålder, tycker jag känner igen det mesta utom att krampaktigt hålla sig i sargen, jag försoker alltid hålla skenet uppe och hävda att jag är en baddare på piruetter och jag brukar passa in fikat rätt så snabbt efter att vi har kommit till banan.
    Jag städade sonens akvarium under melodifestivalen igår, så dåligt tyckte jag det var.  
  • Skrivet 26 februari, 2008 15:41, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Vad skönt att höra att jag inte är den enda som tyckte det var dåligt!

    Men ja, låten till Carina Berg var ju bäst! hahaha!  
  • Skrivet 28 februari, 2008 18:33, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Ja å visst var han såååå SÖT Björn med sin sång till Carina Berg! Det var nästan det bästa i lördags. För det fanns bara en låt som lät bra i mina öron och det var BWO.

    Kramar Eva