Torsdag
21 februari 2008
Har precis kommit hem från min veckohandling. Har packat in allt, och ska snart slå mig ner i soffan och se sista avsnittet av Prison Break (tredje säsongen).

Sonen är äntligen frisk, så imorgon blir det fritids för hans del. Han och mannen har varit lediga idag, och passat på och fiskat några timmar. Ingen fisk alls denna gången, så sonen var allt lite besviken. Dottern har varit med min syster och systerdotter (1 år) och badat. Själv har jag ju jobbat. Hade ett barn som kräktes ner i hela korridoren inklusive en hel dörr..Blä, usch och örk! :(Min kollega sprang ner till affären och köpte vitpepparkorn som vi har börjat äta nu. Vill inte bli magsjuka lagom till helgen. Har själv aldrig ätit vitpepparkorn i förebyggande syfte, men har hört att det ska vara bra. Värt att prova alltså, för fler sjukdomar vill jag som sagt inte ha hem nu.

Dottern fick samtal från redaktören av tidningen Julia idag! (Hon vann ju för ett tag sedan att gå ut och bowla+ äta på restaurang med Juliaredaktionen tillsammans med 4-5 andra tjejer. Då hade hon ju passat på och säga att hon gärna ville vara modell i Julia:0)).
Nu på torsdag ska hon bli fotograferad hos en fotograf i Malmö.Dottern ska bli sminkad, få frisyren fixad och så prova lite nya kläder. Det ska bli ett stylingreportage med före och efter-bilder, plus en bild som kommer att retucheras i dator för att visa på hur annorlunda bilderna på kändisarna ser ut jämfört med verkligheten. Gissa om hon ser fram emot detta? Detta kommer i tidningen i slutet av mars. Spännande!

Imorgon bitti åker mannen och 3 kompisar till Trollhättan. En annan kompis flyttade dit i somras, och nu ska de hälsa på och ha en riktig "killhelg: gokart, bada, tippa, se fotbollsmatcher, dricka öl m.m.Så jag och barnen är hemma själva hela helgen. Det blir både Let´s Dance och Melodifestivalen.
Och på lördag vill de ha "Marsvinskalas" för några kompisar...fniss :)
Våra marsvin blir 1 år då. Vad ska ni andra göra i helgen då?
Skrivet av Camilla klockan 20:08 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 21 februari, 2008 23:44, Blogger Lena

    Jag trodde först att marsvinen skulle ha party, det hade varit kul med båda könen på partyt !!!!!
    Brände inte vitpepparn gott i magen. Blir det ullaredsresa för dig den 29 mars ???? det blir inget för mig jag ska på kalas den dagen.  
  • Skrivet 22 februari, 2008 14:18, Blogger ikas

    vad roligt för J. Förstår att hon är glad!!
    Då får maken vinka när han åker förbi. Kul med killhelg. Vi kanske skulle fixa en tjejhelg? ;o))

    Kram och trevlig helg!  
  • Skrivet 22 februari, 2008 20:36, Anonymous Anonym

    Javisst vitpepparkornen verkar ha fungerat ju ;)

    Vad spännande för din dotter :D
    Det måste man ju se ;)

    Hoppas ni får en frisk och kanonmysig helg nu!! ;D

    Massa kramar  
  • Skrivet 22 februari, 2008 22:57, Anonymous Anonym

    Semesterdagen blev inte som tänkt..
    Vi körde upp till Busfabriken med O och kusinen+pappan.
    Väl där uppe ringer min telefon det är en Magnus som säger det har hänt en olycka...
    Se singelolycka i A...
    Så det blev många samtal med sjukhuset och andra där uppe från.
    Sedan var det bara att lämna av kusinen och hans pappa och köra till Lund där vi har varit under kvällen.
    Nu är jag och O hemma igen men R fick stanna med M på sjukhuset.
    Ska in och hämta R imorgon förre fotbollen för han ska jobba.
    M blir opererad i morgon lårbenet av.
    Hoppas han har lärt sig.....
    Alltså helgen blev inte som tänkt och det blev ingen bio för Y och mig heller idag.

    Vi ses på måndag