Little shop of horrors
16 februari 2008
I går var det dags för mannen och mig att se "Little shop of horrors".
Åt buffe´innan föreställningen. Det var gott ,men inte SÅ gott. Lät ju mycket godare, när man läste allt som skulle serveras. Menmen, mätta blev vi iallafall!
Nackdelen var att det var så himla kallt!! Alldeles för mycket luftkonditionering i restaurangen, så jag i min tunna blus frös som bara den. Tänkte det blir nog bättre inne i teatersalongen där det är massor av folk. Men icke- även där frös jag så att jag skakade. Så i pausen fick jag gå till garderoben och hämta min tjocka jacka, och den hade jag på mig under resterande tiden.

Föreställningen var jättebra!! Är så imponerad över hur de har lyckats bygga upp den köttätande växten. Först var den ju bara liten, men i slutet upptog den ju hela scenen. Här är en lite filmsnutt från när den är lite mindre:


Speciellt Jessica Andersson och Thomas Petterson är jag jätteimponerad av, men alla var så duktiga! Blev en riktigt lyckad kväll!
Kom hem precis till utröstningen av Let´s Dance. Tyckte det var synd att Rickard och Cissi åkte ut, tycker de har varit så duktiga innan (nu såg jag ju inte danserna igår kväll).

Vaknade i natt halv 4 av migrän!! Dunkande vidrig huvudvärk. Fick i mig medicin, och lyckades somna efter ett tag. Vaknade halv 10 av att telefonen ringde..det var pappa som ringde (barnen sov över där), och sa att sonen var dålig. Hade helt plötsligt fått jätteont i huvudet, och pappa undrade bara om han kunde ge honom en vanlig alvedon (brukar ge smälttabletter annars). Det gjorde han iallafall, och så fick sonen vila en stund.
Det har hänt vid flera tillfällen den sista tiden att sonen helt plötsligt får jätteont i huvudet, så ont så att han bara skriker. Mår illa, känslig för ljus. Låter som att han också börjar få migrän tyvärr, precis som dottern. Varför måste de få ärva detta elände? Sonen kände sig bättre efter ett par timmar tack o lov.
Själv har jag känt mig konstig i hela dagen..fick ta tabletter i morse också. Känner mig seg, illamående, men nu är det mer "tung i huvudet-huvudvärk".

Har lyckats komma iväg och handla lite mat, så vi har något gott att äta ikväll. Barnen och jag ska se Melodifestivalen..mannen missar det denna veckan också pga han jobbar. Har lyssnat lite på låtarna på Svt, och då gillade jag Ola och Andreas/Carola bäst. Får se vad jag tycker ikväll när man får höra hela låtarna.
Skrivet av Camilla klockan 16:13 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 16 februari, 2008 17:48, Blogger Mindi

    Vad mysigt att se den. :)

    Usch jag har också huvudvärk i dag... jag har inte tid att ha det i dag. :(

    Här blir det också melodifestivalen i kväll... tjuvkikade ju i går. ;)

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 16 februari, 2008 19:35, Blogger Gitte

    Kul att höra att ni haft trevligt, men varför så kallt??? Och sen huvudvärk både du o son, trist...

    Nufår vi hoppas att det blir bra låtar ikväl. själv har jag inte tjuvlyssnat.. det kanskejag hinner nu....

    Syns på måndag( kommer 9.00)