Hemma igen!!
19 juli 2009

Då är man hemma igen efter en veckas semester i Lökken på Nordvästra Jylland! Har varit en underbar semester, men vädret kunde ju ha varit betydligt bättre!! Hade hoppats på många fler stranddagar, men det blev mycket mulet väder, blåst, regn och åska tyvärr. Synd för stugan vi bodde i låg ju bara 200 meter från stranden.

Blev en liten dålig start också. För när vi kom till stugan på eftermiddagen, så var den inte så välstädad efter tidigare gäster. Smuts på golv och toalett, diskbänken, ugnen och kylen var jättesmutsiga och i micron var det fullt av popcorn och annat kladd! :( Vi ringde och klagade direkt till Sol og strand, och de skickade ut 2 städare (ungdomar) som fick städa i stugan innan vi kunde packa upp. Lite trist start på resan- det gjorde ju att vi blev fördröjda med flera timmar. Blev inte så städat som vi hade önskat heller, så Nettan fick ändå dra fram med dammsugaren och jag fick städa kylen. Så på söndagen åkte vi till kontoret och klagade ytterligare en gång, vilket gjorde att de bjöd på slutstädningen när vi skulle åka hem (kostar 1500 kr ca). Skönt att slippa den!

Första kvällen var vi rätt trötta, så då gick vi ut och åt på en restaurang inne i centrum.

Någon kväll lagade vi mat själva i stugan och någon kväll grillade vi.

På söndagen klarnade det upp på eftermiddagen och blev sol!! :) Såklart ville vi ner en stund till stranden då!

Stranden var sååååå fin. Milslång, bred strand med fin sand utan stenar och tång!

På stranden fanns det små badstugor.Här badar barnenOch här är det dags för ett kvällsdopp. Brr, det var kallt ute, så för min del blev det inte bad förrän på fredagen. Då var det sol och varmt ute.Området där stugan lågVecka gick verkligen fort!
Vi besökte Skallerups klitts ferieanläggning en dag när vädret inte var så fint. Badade i deras subtropiska badland. De hade även en ångbastu som vi provade på. Där peelade man sig med saltscrub och lät det verka i ca 10 min. Efteråt blev det dusch, och sedan var man sååå mjuk över hela kroppen.
Tisdagen var vädermässigt den bästa dagen, soligt och skönt hela dagen. Hela dagen tillbringade vi på Fårups sommarland. Karuseller, häftiga berg-och dalbanor som jag älskar och badland.
Torsdagen körde vi upp till Skagen. Blev lite shopping, god mat och så åkte vi strandtåg upp till norra udden där Skagerak möter Kattegatt.
Utöver detta blev det mycket kortspel på kvällarna: Gin rummy och Plump. Vi hade också tävlinga familjevis i tex badminton, basket och kubb. Hur kul som helst!! Bastade också i vår bastu och satt i vårt spabadkar i stugan.

Killarna var iväg och fiskade 2 ggr, och sonen fick en gädda på 1,5- 2 kg.
Kan säga att när lördagen kom så var det ingen som ville åka hem. Hade gärna stannat några dagar till. Har fungerat hur bra som helst att bo ihop med våra kära vänner Nettan och Jörgen och deras 2 barn. Har varit sååå mysigt att vara en "storfamilj", och i morse kändes det så tomt vid frukostbordet.

Men visst när vi kom hem till Malmö igår, så kändes det skönt ändå!

Borta bra, men hemma bäst!