Regn och åska
06 juli 2009


I går morse körde vi mot Tosselilla, för att tillbringa dagen där tillsammans med mannens brors familj. Våra barn tycker alltid det är så kul att träffa sina 6 kusiner..blir ju inte så ofta som vi önskar pga att de bor i Blekinge. Är inte alltid så lätt att få till en träff eftersom alla deras barn har fullt upp med en massa aktiviteter: simning, bangolf m.m
Men igår skulle vi då äntligen träffas igen, och alla såg vi fram emot en härlig dag på sommarlandet.
2 timmar fick vi njuta av sol och värme, sedan satte ovädret igång. Det regnade nästan konstant från kl 12.30 till kl 18 då vi åkte hem. Och det regnade inte lite heller, det fullkomligt vräkte ner. Åskade för fullt också!! SÅ trist!! :(
Visst barnen åkte en massa karuseller och badade ändå, men det är ju betydligt trevligare med uppehållsväder.

Sonen åker linbana

Här provas det på gokart

Själv var jag INTE sugen på att bada i vattenlandet. Det var kallt och som det regnade. Höll mig under ett parasoll istället. Det blev inget längre bad för någon..badvakterna fick jaga upp alla som badade eftersom det började åska så mycket.

Trots regnkläder var vi dyngsura ända in på våra underkläder.

Avslutade dagen med att grilla korv, hamburgare och marsmallows. Smakade gott med något varmt, när man var så nerkyld. Tur att det fanns grillar under tak!

Skrivet av Camilla klockan 23:11 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 07 juli, 2009 09:17, Blogger Gitte

    ÅKTE du inte Mad Mouse???? Fy, jag plåga mig med den med sonen, som jag skrek.... o dom rycken var nog inte de bästa för en kass rygg....  
  • Skrivet 08 juli, 2009 10:55, Blogger Mindi

    Men så trist.... samma otur som när vi var till Leksands sommarland och Björnparken. ;)

    Ja nu har jag semester!!!! Jiho! Jag hoppas att vi kan träffas om inte i sommar en annan gång snart. :)

    Stoooor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 09 juli, 2009 08:19, Anonymous Junitjej

    Så mycket regn! Vad kul med go-cart! Det vill jag testa någon gång. Kan du fråga Mindi om jag kan bli en inbjuden läsare till hennes blogg?