Måndag
22 juni 2009
Måndag, och nedräkningen inför semestern har börjat...
har bara 9 dagar kvar att jobba nu! LÄNGTAR!!! :)

Naturligtvis så har jag gått och blivit förkyld. Snorig, nyser, jätteont i hals och huvudvärk. Blä!! :(
Fick lägga mig och sova efter jobb, och sov till strax innan klockan åtta. Ska vara uppe någon timme nu, sedan blir det läggdags igen om jag ska orka med att öppna på jobbet imorgon.

Dottern har haft sovkompis här sedan i lördags. De har varit nere på markanden på Sibbarp, badat, varit med kompisar och vänt på dygnet. Tror de har legat och sett på film till halv3-halv 4 på nätterna och sovit bort hela förmiddagarna. Nu är hon helt slut och ligger och "slöar" framför TV:n. Är "ansträngande" att ha sovkompis...

Vi var på markanden på Sibbarp hela familjen i lördags eftermiddags tillsammans med mina föräldrar, syster och systerdotter. Blev karuseller för barnen, och själv köpte jag bla ett par ceriserosa foppatofflor.

Sonen tappade sin MFF-plånbok på markanden med bla pengar i och ett bibliotekskort!
Han var så ledsen, och vi hittade såklart inte den hur vi än letade.
När jag kom hem från jobbet idag, så fanns ett meddelande på telefonsvararen:
från biblioteket, där de fått en plånbok inlämnad med pengar och bibliotekskort i.
Vad skönt att det finns ärliga människor! Då har denna människa hittat plånboken på maknaden- sett ett bibliotekskort med sonens namn på och lämnat in den på biblioteket. På biblioteket kunde de sedan få fram adress och telefonnr som är kopplat till kortet! :)
Skrivet av Camilla klockan 20:54 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 23 juni, 2009 12:41, Blogger Lena

    Tjingeling, vad tråkigt med förkylning nu när värmen kommer, vi såg dottern din på markanaden, själv kollade vi lite läget inför Hörby marknad den 3 juli. Dottern vet redan vad hon ska handla där.
    Vad skönt att höra att det finns hederliga människor som inte bara roffar åt sig en plånbok med dess innehåll.  
  • Skrivet 23 juni, 2009 20:13, Blogger Gitte

    Oj tack lena hörby marknad har jag inte tänkt på....

    Ja det finns ju ärliga människor också och det är ju för väl

    förkyld ja, det har flygit på mig NU. kram gitte  
  • Skrivet 25 juni, 2009 07:07, Blogger Lena

    vi åker den 20 juli, vi kanske hinner med en liten promenad innan solträffen.  
  • Skrivet 26 juni, 2009 17:49, Blogger Gitte

    Hallå Nu är alla dina solkollegor på facebook... ... det är dags nu.

    Där kan vi ju även chatta med varann.. kram gitte  
  • Skrivet 27 juni, 2009 19:29, Blogger Mindi

    Vad skönt att den kom tillrätta!!!!!

    Vad härligt för dig med nedräkning... nu ska vi se här... jag har 8 arbetsdagar kvar. Går på semester torsdag kl 14 i vecka 28. :)

    Kramis
    M I N D I