Frisör, bad och barnvakt
04 juli 2009
Första dagen av semestern och jag fick ställa klockan på 8.15. Både sonen och jag skulle till frisören kl 9.30. Fast det var helt ok att gå upp då, när man vet att man är ledig!
Sonen klippte sig riktigt kort..själv blev jag både klippt och fick i lite ny färg.

Cyklade hem, packade ner badkläder och matsäck och sedan körde dottern och jag ner till stranden. Även min syster, systerdotter och mina föräldrar var där. 28 grader i luften och 23 grader i vattnet. Var hur skönt som helst!! :)



Efter stranden skulle dottern på en prova på gång av cheerleading (hon har satt upp sig i kö inför hösten). Var tydligen jättekul! Mannen följde med min syster till Ikea, för att hjälpa henne hem med en bokhylla. Jag var barnvakt till min systerdotter, 2,5 år under tiden. Vi hade så mysigt så..hon är i en härlig ålder nu, och pratar så mycket.

Nu på kvällen har vi ätit pizza som vi gjort själva och sett på filmen Dodgeball. Mannen och jag har sett den tidigare, men inte barnen. Himla kul film faktiskt!

Ska påbörja packning inför morgondagen, då vi åker till Tosselilla med mannens bror med familj. Barnen ser fram emot detta väldigt mycket..dels att åka dit och dels att träffa alla kusinerna (6 st) som de inte träffar SÅ ofta ( de bor nämligen i Blekinge)


Skrivet av Camilla klockan 22:21 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 04 juli, 2009 23:00, Blogger Gitte

    Känns som några likheter här... vi var också på stranden idag...misstänker att det var samma men olika delar av den... tosselilla var jag förra veckan jättekul, frisörbesök har jag i veckan.....
    NU vill vi ju bara att solen stannar kvar också ett tag.. eller hur??  
  • Skrivet 06 juli, 2009 10:41, Blogger Lena

    Vad det så varmt i vattnet ??????
    Barnen mina låg i nästan hela tiden, fick snorklar och glasögon.

    Ni var på Sibbarp, vi var vid handikapbadet där är det mycket djupare än vid T- bryggan.