Söndag kväll
06 december 2009
Som vanligt har helgen gått fort, och nu är det redan söndag kväll.
Tänkte lägga mig tidigt, för jag öppnar imorgon. Ska upp kl 5....gäsp.

Helgen började med julfest på jobbet i fredagskväll! Det blev en toppenkväll med god mat, trevliga kollegor, paketleken och lekar. Kom inte i säng förrän efter kl halv ett på natten.
Uppe tidigt på lördagsmorgonen,eftersom dottern skulle iväg på cheerleadingläger till Lingvallen i norra Skåne. Som tur var slapp jag köra ända dit, det blev bara till "samlingsplatsen" i stan. Mannen gav sig iväg redan kl 7..fotbollstränarutbilning- i norra Skåne även han.
Sonen hade som vanligt hockeyträning kl 7, men eftersom han sov över hos bästa kompisen som också spelar i hans lag, så körde hans föräldrar dit. Ibland har man tur! :)

När sonen kom hem vid halv 10-tiden så åkte vi iväg till Mobilia. Blev sen frukost på Espresso House: scones, chai latte och färskpressad juice. Gott! Gick runt i affärer några timmar, sonen ville ju se vad han kunde önska sig i julklapp (blev en låååååång lista).
Frisörbesök på eftermiddagen och fika hos mina föräldrar.

På kvällen tacos och Robinson. Halvsov genom programmet, och halv 10 gick jag upp och la mig. Var SUPERTRÖTT!!

I morse steg sonen och mannen upp tidigt- de skulle på fotbollscup. Hade själv tänkt sova länge, men eftersom jag somnat så tidigt på kvällen så blev det inte längre än till halv 8. Blev ju många timmars sömn ändå! :) Jag följde inte med på cupen utan stannade hemma och plockade lite, bakade lussebullar och bara slappade lite.
Halv 2 var sonen och mannen hemma- de hade vunnit alla 3 matcherna. Sonen hade gjort 2 mål, så han var så glad så. Både mannen och sonen var trötta, så de sov middag båda två! :)

Dottern kom hem nu på kvällen. Hade haft JÄTTEKUL på lägret, med massor av träning. 7 timmar igår tror jag. Hade en annan inte orkat med, hi hi.
Sonen spelade hockeymatch nu på kvällen. På hemmaplan, så mannen och jag passade på att titta. Han har spelat i 4 månader nu, och idag gjorde han sitt allra första mål!! :) Första målet i matchen dessutom. Lite senare i matchen gjorde han ännu ett mål.!! *stolt mamma*. Matchen vann de med 5-1. KUL!!

Nä, nu känns det som ögonen går i kors! God natt på er kära vänner! :)
Skrivet av Camilla klockan 21:16 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 08 december, 2009 17:30, Blogger Gitte

    Du har fullt upp som vanligt. Lät kul med trevlig fest med kollegorna.
    Faktiskt väldigt skönt att vara klar med julklapparna, förutom presentkort som ska inhandlas i helgen. MEN jag vet ej när jag ska ha tid o framförallt möjlighet att slå in alla pkt.... som ligger gömda lite här o där i hemmet.  
  • Skrivet 09 december, 2009 15:42, Blogger Lena

    vilken sporthelg det verkar ha varit!!!!