Varför ska allt gå sönder samtidigt??
22 oktober 2009
Ja, varför ska allt gå sönder samtidigt??
Nu i helgen så gick BÅDE tvättmaskin och köksfläkt sönder!! ARG och SUR blir man ju!! Mannen har försökt fixa till dom, men det gick inte alls...

Är någon pump när tvättmaskinen ska tömmas på vatten som är sönder...mannen ska ringa någon reparatör imorgon och höra om det är lönt att laga. Är det säkert inte..kostar ju bara att få hit en reparatör och titta på den, sedan kostar material och sedan kostar det att laga den. Antar att vi lika gärna kan köpa en ny...köksfläkten får vi se hur det blir med den..den känns ju inte lika akut som en tvättmaskin. Lite os i köket kan jag stå ut med men tvättmaskinen behövs ju i princip dagligen. Mannen har varit hos svärmor och tvättat 2 maskiner i veckan, men tvätthögen bara växer och växer. Får kanske bli ett inköp av tvättmaskin i helgen??
Trista pengar isåfall! :(

Sonen är sjuk här hemma: halsont, huvudvärk och ont i magen. Han mådde inte alls bra efter hockeyträningen igår, men kände sig inte SÅ dålig i morse. Bestämdes att han skulle vara hemma själv idag, eftersom storasyster inte började skolan förrän 10.20 och jag slutade kl 13.
Men han ringde jobb vid halv 12-tiden och grät så ont han hade, så jag fick bege mig hemåt en timme tidigare. Bäddade ner oss båda två när jag kom hem (hade själv huvudvärk), och sedan sov vi 3 timmar!!! Var skönt med en liten tupplur! Sonen blir hemma imorgon också, men det är mannen som vabbar. Själv jobbar jag ända till kl 18.

Har varit mycket sjukt denna höst för mig och barnen. Mannen däremot har klarat sig. Syrran och systerdottern har också varit sjuka mycket. Det är det tristaste med hösten/vintern!!
Min 8-veckors förkylning har väl äntligen gett med sig..kvar är bara lite täppthet och lite halsont. Inte alls som innan! Nu hoppas jag att man får vara frisk ett bra tag...kanske man kan komma igång och träna?

Vann ju 5:e pris på en tipspromenad på en invigning av ett tjejgym här i närheten. Ett väldigt bra pris: 100 dagars fri tfräning!! Ibland har man tur! :) Hoppas kunna utnyttja kortet flitigt de närmsta månaderna!

Denna lördag och nästa lördag morgon har sonen ingen hockeyträning kl 7 ! Ska bli UNDERBART att få sova ut och slippa gå upp kl 6!! :) Däremot är det match på eftermiddagen OM han nu är frisk.

Har också en träff med 3 tidigare arbetskompisar inbokad på söndag. Ser jag jättemycket fram emot!
Skrivet av Camilla klockan 20:13 | Permalink |


0 Kommentarer: