Regn, regn och åter regn
25 oktober 2009
Det har regnat precis HELA helgen!!
Vilket tråkigt höstväder! :(
Hade ju tänkt mig en lång cykeltur till min fd arbetskollega idag, men det lockar ju inte precis i detta regnet. Synd..hade varit härligt med en halvtimmes cykeltur. Nä, det får väl bli bussen istället eller om mannen hinner köra mig innan fotbollsträningen.

Annars har det varit en underbar helg! Sååå skönt att slippa gå upp tidigt igår..kunna sova ut och bara slappa på förmiddagen. Låg och läste lääääänge igår när jag vaknade..
Läser "39-årskrisen" av Jane Green. Gillar hennes böcker. Lättlästa och roliga, och så lite romantik förstås. Bra att läsa någon sådan bok mellan alla kriminalromaner som jag läser.

Dottern och jag var en sväng i stan igår. Skulle köpa en ny vinterjacka till henne, och faktiskt hittade vi en i första affären. En röd Everestjacka med pälsluva. Ibland har man tur!

På kvällen åt vi tacos och kollade på 2 filmer "Flickvänner från förr" och Wallanders "Prästen". Jättebra båda två! :)

Nu i natt har man fått sova en timme längre! HÄRLIGT!! Har haft en härligt slapp förmiddag oxå: spikmatta, dusch och fotbad. Nu känner jag mig som en ny människa, hi hi.

Sonen är fortfarande dålig- förkyld och hostig- så ingen träning eller match för honom i helgen.
Mannen fick förresten tag i en reparatör i fredags när han vabbade. 1500 kr kostade det att fixa tvättmaskinen!! Bra mkt bättre än att köpa en ny! :) Däremot får vi nog ta och köpa oss en ny köksfläkt!

Hoppas ni alla får en härlig söndag- det ska jag ha tillsammans med fd kollegor!
Skrivet av Camilla klockan 10:54 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 25 oktober, 2009 17:50, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Usch så trist väder! Hoppas vi får sol till veckan, det kan behövas lite ljus igen.

    39 års krisen läste jag ut häromdagen, den var lite småkul :) Håller med dig att hennes böcker passar bra när man vill ha nåt "lättsmält" liksom Denise Rudberg, Cecelia Ahern, Marian Keyes.

    Kram från Eva  
  • Skrivet 28 oktober, 2009 21:21, Blogger Gitte

    Nej men hej...... jag har ngt fel på min blogg...tittar ju alltid om DU el ngn annan skrivit ngt nytt..o på min blogg står det att du skrev för två veckor sen..så jag har ju inte ens klickat mig vidare o kollat. Och då ser man att du har ju visst uppdaterat..... trevligt att träffas sist förrästen...kramis  
  • Skrivet 29 oktober, 2009 14:34, Blogger Mindi

    Usch i söndags hade vi också sånt där tråkväder... men jag jobbade så det spelade inte mig såå stor roll. ;)

    Kramis
    M I N D I
    http://julswappen.blogspot.com/  
  • Skrivet 02 november, 2009 18:48, Blogger Gitte

    Hallå!!!!!!!!!!!!!! Länge sen du var här eller???? Saknar dina ord o även på FB . Kram Gitte