Gott Nytt År!
31 december 2007
Nyårsafton idag, och årets sista dag! Från och med imorgon ska man säga/skriva 2008! Det tar nog ett tag innan man vänjer sig vid det..Jag ser fram emot det nya året: nytt jobb i mars och Turkietresa i maj! :)

Ikväll ska vi på fest till några kompisars kompisar (fast vi känner ju dom också). Vi blir 9 vuxna och 10 barn. Har delat upp maten, så vi ska göra efterrätten. Den gjorde jag i går kväll: 3 st kladdchokladkakor. Mums! Bara att vispa grädden senare idag. Har ingen aning om vad det blir för förrätt och huvudrätt, så det blir en överraskning.Barnen har precis vaknat (10.30), och jag själv steg upp 9.30, så vi lär nog orka hålla oss vakna i kväll. Stackars mannen började jobba 6.45 i morse, efter 9 dagars ledighet. Han är nog trött ikväll, men förhoppningsvis hinner han vila en stund innan festen.

Känner mig lite piggare idag, men har fortfarande ont i halsen och lite huvudvärk. Och fullt med förkylningsblåsor i munnen. (Blä!) Sonen har också tillfrisknat, men han är fortfarnade hes och låter som en kråka emellanåt. Men vi är ju uppe på benen, kunde ju ha varit betydligt värre med feber osv.

Jag var med dottern och hennes kompis på ett shoppingcenter i går eftermiddag. Dottern skulle byta en tröja hon fick i julklapp och även se om hon kunde hitta något nytt i klädväg. Jag och dotterns kompis hade väl tänkt oss vara borta i 1,5 timme bara, men det blev mer än det dubbla! Dottern skulle ABSOLUT ha något nytt till nyårsafton, och hon ville inte åka hem innan hon hittat något. Jag behöver väl inte säga att det var massor av folk i affärerna på julrean? Fy, så gräsligt mycket folk det var. Jag, som kände mig lite halvvissen, ville ju bara hem..men vad gör man inte för sina dotter?
Hon hittade kläder till slut - tack och lov!
På kvällen såg hela familjen "Underbar och älskad av alla", och den var riktigt kul! Efteråt så blev det ett avsnitt av House. Har blivit 17 avsnitt House sedan julafton! :)

Jag önskar er alla som läst min blogg under året, ett riktigt
Gott Nytt År!!

Skrivet av Camilla klockan 10:40 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 01 januari, 2008 08:56, Blogger Fotograferande Maria

    Gott Nytt År Kram / Maria  
  • Skrivet 01 januari, 2008 13:56, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    GOTT NYTT ÅR!!!!!!
    Kramar från mej  
  • Skrivet 01 januari, 2008 14:16, Blogger Mindi

    Gott Nytt År till dig min kära gamla vän. :) Hur många år har vi känt varandra nu??? :)

    Nästa år MÅSTE vi bara träffas... eller jag menar förståss... detta året måste vi träffas. ;)

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 02 januari, 2008 08:57, Blogger ikas

    Gott Nytt år Camilla!!!!
    Det blir ett spännade år för dig!
    Känner ni för ett Göteborgsbesök så vet ni var det finns tak över huvudet ;o))  
  • Skrivet 02 januari, 2008 19:39, Anonymous Anonym

    GOTT NYTT ÅR! :)

    Nix, det verkar som att det är stiltje på textfronten med GA. Jag har dock sett alla utgivna avsnitt från säsong 4 utan text, jag kan inte hålla mig. ;) En positiv sak av det är att man ju tränar engelskan, och efter några avsnitt så märker man inte ens att man ser utan text. *s* Man är ju van vid utrycken liksom, de medicinska termerna, så man förstår ju ganska bra ändå. House ser jag också utan text om det inte hunnit komma, men nu finns ju text till alla avsnitt från säsong 4.

    Och vet du.. jag tänkte kanske ge mig på Private Practice, spinoff-serien från Greys Anatomy. Med McDreamy´s exfru du vet.. verkar bra, men då blir man väl fast vid ytterligare en serie. ;)

    Kram