Snart nyår
29 december 2007
Snart nyår, och julen är över för detta året.
Vi firade julen hemma hos oss på julafton, tillsammans med mannens bror, fru och 6 barn, och så svärmor. Det blev massor av julmat, ris a la malta, julgodis och julklappar.
Juldagen firade vi hemma hos mina föräldrar, och då kom även syrran med familj dit. Åter en massa julmat och julklappar.

Barnen var jättenöjda med sina julklappar i år!
Sonen fick: PS2, extra handkontroll, Eye Toy3, biljardbord (bordsmodell), Cd-spelare, Pokemonkort, MFF-tröja, MFF-mössa, munkjacka, tröja, pengar, elektrisk tandborste, DVD-filmer m.m.

Dottern fick:digitalkamera, kameraväska, DVD-filmer, elektrisk tandborste, 4 tröjor, pengar, presentkort så att hon kan shoppa kläder, medaljong, smink m.m.

Mannen och jag bytte inte julklappar i år, vår Turkietresa i maj får bli vår julklapp!
Men av mina föräldrar fick både mannen och jag presentkort så att vi kan shoppa något nytt i klädväg och så en wokpanna. Av syrran med familj fick vi DVD-boxen med andra säsongen av House (Jippy! Har redan tittat igenom 12 avsnitt, och fler blir det i kväll) och så en fin almanacka med foton på systerdottern! :)
Dottern hade förresten varit iväg själv med en kompis och köpt julklappar i år. Mannen och jag fick en stor jättefin röd skål i form av ett hjärta full med godis, en fin flaska glögg från Lagerhouse, fyra ljus och så en sådan liten figur som man kan ge massage med. Jättegulligt av henne! :)

Annandagen var vi trötta, och sov till halv 11!! Slappade och tog det lugnt hela dagen. Sedan var det ju svårt att somna på kvällen..tror inte jag somnade förrän halv 2 och så skulle jag upp halv 6.
DÅ var man trött när man gav sig iväg till jobb!
Jobbade både torsdag och fredag, men vi har haft jättelite barn: 5-7 barn på 12 personal. Så det har varit SÅ lugnt!

Började känna mig dålig i torsdags kväll: huvudvärk, jätteont i halsen och ont i kroppen. Så trist! Har ingen feber, men känner mig ändå inget vidare. Tur att det var lugnt på jobb igår, annars hade det inte gått.Sonen har också kännt sig dålig. Ont i halsen han med, och på kvällarna har han knappt kunnat prata! Han skulle gå på tennisskola torsdag-söndag 3timmar/dag, men han har bara kunnat gå i torsdags. Förhoppningsvis kan han komma iväg i morgon. Synd att han missat 2 dagar, för detta var något han verkligen såg fram emot!

Detta enda vettiga jag gjort idag är att jag varit hos frisören. Fyllt på färg i håret (hade sån utväxt).
Skönt att få lite ny färg, så man slipper se de små grå hårstråna som började växa ut vid utväxten (inte många, men ändå. Gillar dom INTE!!)

En kompis till dottern har precis kommit hit- hon ska sova över här idag. Så det lär inte bli mer dator för mig ikväll..de ska spela The Sims. Har bara en fungerande dator nu, och det är rent för lite för denna familjen!

Ha en trevlig helg allihop!

Kram
Skrivet av Camilla klockan 19:29 | Permalink |


1 Kommentarer:


  • Skrivet 30 december, 2007 15:44, Anonymous Anonym

    Ska fixa mitt hår jag med, men tänkte slänga i toningen själv.. har också lite kant i hårbotten. Ska gå och klippa mig efter helgerna tänkte jag.

    Hoppas ni får en mysig nyårsafton! GOTT NYTT ÅR!