1-årskalas
18 november 2007
I går var vi på min systerdotters 1-årskalas!! Tänk att hon redan har hunnit bli så stor! Hon var så söt i sin rosa-blommiga kjol, rosa tröja, guldhalsband med hjärta och två pippilotter! :)
Hon fick massor av presenter både i klädväg och leksaksväg. Min dotter hade stickat en mössa till henne på syslöjden (hon har kämpat hela terminen), som var så fin.
Vi blev bjudna på tacopaj och kycklingpaj, glasstårta (i form av en nallebjörn) och godis. Så gott!
Systerdottern var så pigg och glad under större delan av kalaset, men när hon fått på sig pyjamasen så somnade hon så gott i mosters famn! :)

Idag har vi sovit lääänge, steg inte upp förrän klockan tio. Himla skönt, för det blev inte mycket nattsömn natten innan. Efter Idol satt jag och maken och tittade på ett avsnitt House, och kom väl inte i säng förrän vid halv ett på natten. Var så trött, och hade precis somnat när dottern skriker på oss att hon inte kan sova! Då blir man inte glad kan jag säga! :( Lyckas precis somna om igen efter en kort stund när hon åter ropar på oss. Mannen blir irriterad och byter säng med henne!

Lyckas somna snabbt och en kvart senare, halv 2 ringer telefonen!!! Vi flyger upp ur sängen, och man blir ju lite rädd när någon ringer mitt i natten! Det var svärmor som ringde (hon bor gatan bakom oss). Hon har ju en helt annan dygnsrytm än oss, är uppe länge på nätterna..och nu hade helt plötsligt strömmen gått i hela huset, och svärmor var ju uppjagad! Mannen pratade med henne länge i telefon, men det slutade ju med att han fick ta på sig vid 2-tiden och gå över till henne.
Dottern och jag lyckades somna om vid 3-tiden, men när mannen kom tillbaka halv 4 vaknade jag igen. Han berättade att han inte fått rätt på det (det visade sig sedan att det hade varit något fel i alla husen på gatan). Efter att ha somnat-vaknat så många ggr, så var det inte lätt att somna om igen. Jag lyckades ju till slut,men redan kl 7 kommer sonen in och undrar om vi inte kan gå upp snart! Gäsp!! Han la sig vid halv 10 på fredagskvällen, så han var ju pigg!
Låg och halvslumrade någon timme till,men sedan var det lika bra att gå upp. Pigg och utvilad var man INTE!

Mannen fick följa med dottern till ridningen, under tiden var jag och sonen och veckohandlade. Duschade och sedan var det dags för 1-årskalaset!

Idag känns det iallafall bättre, har piggnat till ordentligt efter att ha fått sova gott i natt. Mannen fick gå upp tidigt i morse, han började jobba redan 6.45.
Sonen ska på fotbollsträning i eftermiddag, och dottern ska vara med en kompis. Själv tänkte jag göra lite nytta här hemma: dammsuga, tvätta och förhoppningsvis få några fönster putsade. Fönstrena är ju så smutsiga, och det är ju bara två veckor till första advent!

Anställningsintervjun gick förresten bra i måndags! Det var en trevlig och humoristisk biträdande rektor som intervjuade mig. Men det var ju många sökande, 50 st, och 8 st får jobb! Ska vara klart om 1-3 veckor. Hade varit jättekul att få en tjänst, att få vara med och starta upp en förskola från början, men chansen är ju inte speciellt stor. Men hoppas kan man ju alltid!

Nä, nu får jag sätta fart här hemma! Ha en fortsatt trevlig helg på er!

Kram
Skrivet av Camilla klockan 10:58 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 21 november, 2007 23:01, Blogger ikas

    Håller tummarna för att du blir en av de 8. Dom skulle bara veta vad dom går miste om annars;o))
    Jobbigt att få en sån där ryckig natt. Då är man rätt mör dagen efter. Tänk att hon redan är ett år din systerdotter. Hjälp vad tiden går....  
  • Skrivet 22 november, 2007 22:58, Blogger Mindi

    Tack snälla söta du för det fina som kom i min brevlåda i dag. GLAD och RÖRD! :) Du är för snäll!!!!!!

    Jag blev verkligen överraskad. :)

    Stoooor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 01 december, 2007 19:53, Blogger ikas

    Önskar dig en trevlig första advent