Dansuppvisning
09 december 2007
Nyss hemkommen efter en dansuppvisning med dottern. Hon och 3 kompisar har dansat i en dansmixgrupp hela hösten, och idag var det uppvisning på Folkets Hus. De dansade det första numret och var jätteduktiga! Var många andra grupper som dansade..höll på i en timme, och i slutet var det seeegt och många gäspningar! Var ju dotterns uppvisning som var intressantast! :)
Nu är det uppehåll med dansen ända till vecka 5. Måste säga att det ska bli skönt med lite uppehåll med alla barnens aktiviteter, så man hinner med lite annat också. Dansen har väl inte krävt så mycket av oss förstås. Eftersom de är 4 kompisar som dansat, har vi bara kört var 4:e gång.
Mannen är iväg med sonen på fotbollsturnering i Ljunghusen idag, och kommer hem senare i eftermiddag. Tänkte baka pepparkakor med barnen i kväll. Innan i veckan har vi bakat både julbröd och lussekatter.

Igår skjutsade jag dottern till ridningen. Brukar vara med hela tiden när hon rider, men denna gången var det skötarmöte efteråt, så jag körde och veckohandlade under tiden istället. Lagom till att jag hade packat upp all mat, så var det dags att hämta henne igen. Fick in i stallet, för hon ville att jag skulle fotografera hennes skötarhäst, Kola. Så här ser han ut:
Mannen och jag hann även med att fixa någon julklapp..när vi kom hem hade vi båda huvudvärk, så vi fick lägga oss att vila en stund. Dottern var duktig och gjorde pizzadeg under tiden, så senare på kvällen blev det god hemgjord pizza. Avslutade kvällen med att se 3 avsnitt av House Har ju inte sett den på TV tidigare, men mannen fick DVD-boxen av första säsongen i Fars Dagpresent, och det är den vi kollar på nu. Har inte många avsnitt kvar, så det blir väl till att inhandla säsong 2 också. Tycker den är jättebra..han är speciell den där Dr House, men så himla kul. Sitter ofta och gapskrattar år honom! :)
Skrivet av Camilla klockan 14:34 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 10 december, 2007 07:47, Blogger mintid

    Kul att få se vad dom tränat in de små barnen. Själv var jag på sonens blockflöjts uppvisning för ett par veckor sedan i folketshus...vilket blås ;)~...
    House gillar jag med! Det är inte alla som gör det kan jag ju säga men han är speciell och man får ta honom för det...han finns ju inte på riktigt som jag brukar säga o folk kan titta på så mycket annat som är ännu mer crazy...

    Ha en bra dag!  
  • Skrivet 10 december, 2007 15:44, Anonymous Anonym

    Säsong 2 är ännu bättre, och säsong 3.. ja, den toppar och blir bara bättre och bättre! :)Jag är på säsong 4 nu, och jepp... den har inte tappat stinget än, utan utvecklas och blir helt enkelt bättre! :)

    ER, Greys och House = I love! :)
    Och så Prison Break såklart..

    Hoppas vara tillbaka i cybervärlden på riktigt snart, det var moderkortet på vår dator som har gått sönder, hoppas få tillbaka den snart.

    Kram!