Lördag
27 oktober 2007
Som vanligt så har veckan bara rusat iväg!! I tisdags hade jag ju min "Tecken som stöd"kurs och i torsdags kväll hade vi en kurs i hjärt-lungräddning på jobb. Så det blev 2 sena kvällar denna veckan, börjar nästan kännas som om man aldrig är hemma. De närmsta veckorna jobbar jag bara en kväll i veckan tack och lov.

Sonen blev sjuk i torsdags kväll med feber. 39,4 hade han igår, så mannen fick vabba. Trist nog så missade sonen ännu ett barnkalas på Andys Lekhus. Så typiskt! Men redan idag mår han mycket bättre..han är pigg och febern är borta.Skönt att det inte blev så långvarigt!

Efter jobb igår åkte jag iväg för lite shopping. Barnen behöver en hel del nya vinterkläder, och det är minsann inte så lätt att hitta. Fick iallafall köpt ett par stövlar och ett par kängor till sonen. Vill hitta ett par svarta inte allför tjocka termobyxor till honom också, men än så länge har jag bara hittat tjocka klumpiga. Dottern behöver nya stövlar och en ny snygg vinterjacka i stl 158. Finns inte många vinterjackor alls, har inte hittat en endaste snygg. Någon som har något tips?
Köpte hem Burger Kingmat som vi åt, och så såg vi på Idol. Tyckte det var helt fel person som åkte ut, Sam skulle åkt redan förra veckan tycker jag. Snart är det ju inga tjejer kvar..

Idag jobbar mannen. Jag har varit iväg och veckohandlat plus planerat menyn för dotterns halloweenfest nästa helg. Annars har jag mest slappat. Huset är ehelt upp och ner och det hade behövts några tag för att röja och städa undan. Men jag orkar bara inte...Finns mycket roligare saker att göra: som att tex läsa en bra bok. Är just nu i slutet av en jättespännande och bra bok: 5:e Moseboken av Christina Larsson. Rekommenderas verkligen! :)

Ha en fortsatt trevlig helg!
Skrivet av Camilla klockan 21:12 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 28 oktober, 2007 11:23, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Burger King, då tänker jag på semestern *drömmer mej bort en stund*

    Massage, så skönt!

    Hoppas ni är pigga och krya idag!

    Kramar  
  • Skrivet 28 oktober, 2007 11:45, Anonymous Anonym

    Tycker också det är dags för Sam att åka.. Evelina har en jättebra röst! Sams röst är bra, i vissa låtar, och man måste ju ha lite bredd!

    Hoppas du får en bra vecka!
    Det är höstlov här nästa vecka, och jag tänkte vara ledig på fredag... skönt. :)

    KRAM!  
  • Skrivet 28 oktober, 2007 14:18, Anonymous Anonym

    hejsan kollegan min... låter mkt bra att du väljer en bra bok istället för att städa. Jag gör precis endast det jag oxå, läser o läser, sen lite slummer... kram gitte  
  • Skrivet 28 oktober, 2007 18:03, Blogger Mindi

    Hej kompis!

    Har jag tackat för ditt mail??? Svarar snart...

    Jadu, vi har samma problem med vinterjacka till stora tjejen i år. Var finns de snygga varma jackorna? Team sportia ( har ni de hos er) hade en jätte snygg lite mer skidjacka för närmare 600:-. Hua. ;) Men den var snygg men dock kanske inget då det blir allt för kallt. Men vi får fortsätta att leta...

    Kram kram
    M I N D I  
  • Skrivet 04 november, 2007 17:15, Blogger ikas

    Inne och em urfar. Hoppas allt är bra med er!
    Hälsa familjen,