Glad
30 januari 2008

Äntligen har penicillinet hjälpt och jag mår mycket bättre! Var tillbaka på jobb i måndags, och det var kämpigt. Mådde inget vidare på eftermiddagen.
Däremot kände jag mig mycket piggare igår..kände mig så pigg efter jobbet att jag ställde mig och bakade bullar! :) Detta är inget jag i normala fall gör speciellt ofta, och absolut inte efter en arbetsdag. Det är sådant jag någon gång får tid över till någon helg eller ledig dag. Så igår klockan 8 satt vi och åt nybakta bullar, drack chaitea och såg på Bygglov.

I morse var det vägdag, och jag hade denna veckan gått ner 1 kg! :) Så januari månads resultat är 3,8 kg. Är jag väldigt nöjd med! Nu när jag tillfrisknat ska jag börja med mina promenader igen (men inte idag..regnet lockar inte alls) och så småningom träning på crosstrainern när penicillinet är slut.
Provade ett par jeans i morse som jag inte fick på mig till nyår, men i morse passade dom. Det är sådant som får en motiverad! :) Nu är det bara att fortsätta kämpa på!

Dottern och hennes klass var i TV-huset i måndags och tittade på inspelningen av Bobster. De satt som publik och alltså uppe på scenen, och syntes bra i TV:n.
De visade bara små snuttar kl 19 i ettan, men på Barnkanalen syntes de mycket mer. Dottern fick tom prata lite..De syns även på filmsnuttarna på Svt:s hemsida.
Dottern tyckte såklart att det var kul! De kommer till hennes skola snart och ska ha uttagningar till barnprogrammet Amigo. Dottern vill såklart söka (tycker om att synas), men hon vet inte riktigt om hon får med sig någon kompis. (De ska vara två). Så vi får väl se hur det blir med det!

Ska åka och hämta dottern hos mina föräldrar nu! Sedan är det dags för middag!





Skrivet av Camilla klockan 17:18 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 30 januari, 2008 18:04, Anonymous Anonym

    Vad kul att du m�r b�ttre och att du har g�tt ner s� mycket i vikt! HEJA DIG!  
  • Skrivet 31 januari, 2008 10:35, Blogger ikas

    Vad skönt att du känner dig bättre!!!
    Grattis till dina tappade kilon! Ja, att kunna ha tidigare för små kläder är verkligen en morot! Jag håller tummarna för fortsatt viktminskning.
    Jag har kommit igång ordenligt med promenader.Det är himla skönt.

    Kram!  
  • Skrivet 01 februari, 2008 11:09, Blogger Fotograferande Maria

    Grattis till viktnedgången!! Skönt att du känner dig bättre...Jag tar min sista penicillin idag. Kram / Maria