Roliga historier
23 januari 2008
Två roliga historier!!


Det var en tysk, en ryss och en norrman som var ute och vandrade i öknen. Plötsligt fick de syn på en simbassäng. De frågade ägaren om de fick bada där, och det gick bra."Men kom ihåg att det är en magisk bassäng" sa ägaren. "När ni hoppar från trampolinen måste ni säga högt vad ni vill landa i".Först hoppar tysken, och när han var i luften skrek han: "Öl!", varpa han landade i öl och efter en bra stund kom han upp ur bassängen, nöjd och glad. Sedan hoppade ryssen, och han skrek: "Vodka!" när han var uppe i luften.Han var lika nöjd han, när han tittade upp över bassängkanten en stund senare. När det var norrmannens tur att hoppa, råkade han snubbla på trampolinen och skrek: "Oh, shit!"


Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Porsche. Han fällde ned taket och tryckte på gasen. När han körde över 120 såg han blåljus bakom sig. Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan aldrig köra ikapp honom. Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 170 började han att tänka, "Vad i helvete håller jag på med?" och då stannade han vid väggrenen. Polisen kom fram till bilen med bötesmappen i handen. "Det har varit en låååång dag, mitt pass är snart slut och det är dessutom fredag den trettonde. Jag har ingen lust att börja trassla med papper. Jag släpper dig om du kan lämna en förklaring för fortkörningen, som jag inte har hört tidigare". Mannen tänkte 2 sekunder och svarade, "Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis. Jag trodde att han ville lämna tillbaka henne". Polisen önskade mannen trevlig helg.
Skrivet av Camilla klockan 15:15 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 24 januari, 2008 06:30, Anonymous Anonym

    Roliga!
    Krya på dig!!
    Hos mig finns det en banner som du kan få till min blogg. Du finner den i ett av gårdagens inlägg.  
  • Skrivet 24 januari, 2008 08:31, Blogger ikas

    Hej!!

    Visst är det häligt med promenader. Jag har oxå en stegräknare som vi fick via jobbet när vi var med i stegtävling via korpen. Gick som mest 27.000 steg under en och samma dag och som minst 7000. Fast jag blev nästan lite stressad av den där :o)) Tävlade me dmig själv (och andra) hela tiden. Är nog en tävlingsmänniska.
    Ha en bra dag

    Ulrika  
  • Skrivet 24 januari, 2008 11:46, Blogger ikas

    Det var en vanlig arbetsdag för mig, men på em gick jag en mil.
    En normal dag utan promenad låg jag oftast på 14-15000 steg. Min vanliga 7 km promenad ger ungefär 7000 steg vill jag minnas.
    Kanske skulle damma av den där stegräknaren igen.