Helgen
13 januari 2008
Så har även denna helg gått alldeles för snabbt!

Fredagskvällen tillbringade mannen, sonen och jag framför TV:n och Let´s Dance.
Tyckte det var många roliga människor med i denna omgången, och duktiga också. Detta års Lasse Brandeby och Peppe Eng lär ju bli Uffe Larsson.Med sin dåliga hållning och stapplande danssteg så såg han mycket äldre ut än han är (52 år läste jag på nätet).

I går var jag uppe redan innan kl 9. Skulle ha middagsgäster kl 15, så då gällde det att röja upp här hemma. Jag städade ett par timmar, medan mannen var med dottern på ridningen. När de kom hem så fick mannen börja med middagen, och jag gav mig ut en sväng med min stegräknare. Gick i 45 min och kom inte upp i mer än 4000 steg. Var så skönt att promenera i går..skönt ute, ca 7 grader och helt vindstilla (det är man inte allför bortskämd med här i Skåne).

På eftermiddagen kom mannens bror med flickvän hit. Det blev kycklinggratäng och kladdchokladkaka. Gott! Tog bara en portion av båda (fast helst hade jag velat ha ytterlgare en bit kladdkaka..fniss). De åkte hem vid 18-tiden.
Hade filmkväll sedan. Såg "Pans Labyrint" (bra!) och Bröllopsnatten (rekommenderas inte).

Idag har sonen spelat fotboll, och efter det var vi och fikade hos mina föräldrar.
Fast först var jag ute och gick i 45 min. Gick hem från mina föräldrar också, och ändå kom jag bara upp i 6000 steg. Herregud, hur ska man komma upp till 10 000 steg? Mina föräldrar bjöd på plommonkaka med vaniljvisp, men jag tackade nej. Blev ett äpple istället. Denna helgen har verkligen varit en prövning!! I går fick vi helt nybakade fastlagsbullar av svärmor..jag hade ju redan ätit chokladkaka, så ingen fastlagsbulle för mig. Men jag blev såååå sugen!!

Ska hjälpa mannen att göra en blogg nu, sedan är det bums i säng..kl 5.30 ringer klockan imorgon!
Skrivet av Camilla klockan 21:20 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 14 januari, 2008 07:25, Blogger mintid

    VAd duktig du varit som avstått en så massa saker!
    Sonen fick en stegräknare en gång av mamma för skojsskull och jag kanske skulle leta fram den,byta batteri och själv ge mig ut?...
    Vore gott att ha gått en runda innan mitt kvällspass idag.

    Kram  
  • Skrivet 15 januari, 2008 12:53, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Strongt att vastå en semla!!! Ja det känns verkligen omen semla är en riktig kaloribomb så jag HOPPAS jag kan avstå när jag blir bjuden på första semlan. Kram / Maria  
  • Skrivet 16 januari, 2008 16:12, Anonymous Anonym

    Det blir ju en hel del steg i "vardagen" också ju, inte bara de där stegen du går på prommisen.. Men visst är det kul med stegräknare? Man kan ju ha på den hela dan och kolla hur många steg man går på en dag.

    Gillade också Pans Labyrint, grym film, men bra!

    Har du sett nåt nytt avsnitt av Greys Anatomy? Uj vad jag grinade när jag såg förra veckans avsnitt.. :(

    Kram!