Penicillin
25 januari 2008

Jag börjar bli RIKTIGT trött på det här!! Fortfarande dålig..och det har jag varit i 10 dagar nu!! :( Kände mig lite bättre igår, lite mindre täppt i näsan, men när jag vaknade i morse blev jag SÅ besviken!!! Hade så himla ont i både kinderna, ögonen och pannan dvs bihålorna. Kände mig sjuk och matt i hela kroppen.

Så det var bara att ringa läkaren igen- hon sa nämligen att jag skulle ringa idag om det inte hade blivit bättre. Så nu har jag fått penicillin. Extra starkt penicillin, 2 tabl 3ggr om dagen i 10 dgr! Hon på apoteket var tvungen att gå och kolla upp om dosen var ok, för det var inte ofta hon fick lämnat ut så hög dos.

Men det var ok, men det är ju stor risk att jag får ont i magen. Så nu har både A-fil och Proviva inhandlats.

Nu hoppas jag att penicillinet hjälper snabbt, för jag har räknat med att kunna börja jobba igen på måndag.
Däremot inser jag redan nu att det inte blir någon 30-årsfest för min del imorgon. Mannen och barnen får åka dit själva. Får väl sitta här hemma och titta på TV i min ensamhet. Har börjat kolla på Ghost whisperer (fick låna två säsonger av syrran) och det är riktigt bra. Så det blir väl ett antal avsnitt imorgon kväll!
Hoppas ni alla får en trevlig helg! Ska strax titta på Lets Dance!

Skrivet av Camilla klockan 19:21 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 26 januari, 2008 11:16, Blogger Gitte

    Krya nur på dig över helgen och jag hoppas att jag träffar dig på tisdag på jobbet, som du vet är ju jag på föreläsningen måndag....

    Förstår att det tar på psykiska krafterna oxå att inte bli bra!!
    kram gitte  
  • Skrivet 26 januari, 2008 11:53, Anonymous Anonym

    Hoppa penicillinet biter ordentligt och att du börjar må som en prinsessa omedelbums!

    Kram!  
  • Skrivet 26 januari, 2008 18:35, Anonymous Anonym

    Har ingen aning om vilken resebyrå eller vad hotellet heter men en länk till ett av hotellens hemsida är: http://www.khaolakorchid.com/gallery.php