Smaskens!
06 januari 2008
Sådana här goda räkmackor åt vi i fredags kväll! Var väldigt gott, och faktiskt inte speciellt onyttigt!
(använde bara lite lättmajonäs). Såg färdigt sista avsnittet av House, andra säsongen. Vad ska vi nu se på kvällarna? Är det någon som vet när tredje säsongen kommer ut på DVD?

Vaknade med migrän tidigt i lördags morse! :( Fick ta tabletter, och sov sedan hela förmiddagen. Kände mig lite bättre vid lunchtid, men fortfarande illamående och tung i huvudet. Först på kvällen kändes det väl helt ok. Tror att migränen beror på att jag försöker sluta med Cola lighten - hade inte druckit det på 4 dagar (inormala fall brukar jag dricka varje dag). Tror nog att jag får trappa ner istället för att sluta pang bom. Unnade mig ett glas cola-light på kvällen, men sedan fick det vara bra. Ska försöka hålla mig från cola lighten under vardagarna, men känner jag av huvudvärken får jag nog till en början dricka en liten skvätt.

Gick och småplockade här hemma i går, alla tomtar, ljusstakar och julgardiner åkte bort. Mannen håller på att klippa ner julgranen nu. Så skönt när man har fått städa bort julen!

Idag har jag skjutsat iväg dottern och 2 kompisar till en kompis i Löddeköpinge. De 4 gick på dagis ihop, och håller fortfarande kontakten. (det är bara min dotter och en kompis som går på samma skola). De ska sova över hos kompisen och kommer inte hem förrän i morgon kväll!

Jag passade på att ta en liten runda på shoppingcentret Center Syd - är inte varje dag man är där i krokarna. Fick köpt 2 nya krukor och 2 växter till köket och så en ny almanacka till maken. Några klädinköp blev det inte- tänker nog vänta med det tills jag har gått ner några kilon! Det får bli min belöning då! Ska påbörja maten nu. Det blir fläskkotlett, egna klyftpotatis och ajvarsås.

Skrivet av Camilla klockan 17:19 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 06 januari, 2008 21:35, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! MEn så gott det såg ut :) Center Syd! Där är jag ibland när jag hälsar på min brors familj i Lund. Jag ska inte köpa några kläder till mig själv i Januari har jag bestämt. Kram / Maria  
  • Skrivet 07 januari, 2008 14:52, Blogger Fotograferande Maria

    MEN VAD FINT DU FÅTT HÄRINNE!!! Vårkänskor ju,,,Jag älskar tulpaner! Kram / MAria  
  • Skrivet 07 januari, 2008 20:32, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    vad FIN din blogg är, en sån där färg man blir glad av, vårlikt.
    Håller med dig att det är skönt att städa bort julen.
    MUMS vad gott med räkmackor!!!
    Kram  
  • Skrivet 07 januari, 2008 22:29, Blogger Magnus Levin

    halkade in här från "my little cloud" sida. Såg ordet Löddeköpinge i första inlägget. Kommer därifrån men bor numera i Hofterup/Ålstorp (norr om Lödde).

    mvh
    noac