Årets andra dag
02 januari 2008
Årets andra dag, den 2 januari 2008, och idag har jag haft föräldraledigt! Mannen har också tagit ut en semesterdag. Skönt när hela familjen är ledig ihop! Hade lovat barnen länge att gå på bio, och det blev äntligen av idag. Vi såg Råttatouille (ja, jag vet att den har gått länge, men vi har helt enkelt inte hunnit se den innan), och det var en jättegullig och bra film. Efteråt blev det middag på Jensens Böfhus. Jag åt en väldigt god asiatisk kycklingwok. Smaskens!

Nyårsfesten var jättelyckad förresten. Åt gott: räkbakelse, oxfile´och potatisgratäng, kladdchokladkaka med vispgrädde och massor av godis. Trevliga människor och barnen hade jättekul..speciellt som Helen, som vi var hos, sa att det var ok att de fick vara ens stund i hennes "skönhetssalong" som hon har i sitt garage. De fick ge varandra massage på hennes massagebänk med massageoljor och allt, och sminka varandra med hennes provsmink. Var inte hemma förrän strax innan kl 3 Då var jag övertrött och kunde inte somna (speciellt inte som min genomförkylda man låg och snarkade och snörvlade bredvid). Somnade inte förrän vid 5, men sov till nästan halv 12.
Men seg var man ändå, precis som man brukar på nyårsdagen. Mannen stackaren jobbade mellan 13.30 och 22.00!

Och igår började mitt nya liv! Ska äta nyttigare och motionera betydligt mer! Försöka minska ner rejält på mitt Coca cola light-drickande (dricker det dagligen nu - flera ggr- och det kan ju inte vara bra i längden). Fick med mig barnen på en 40 min promenad igår, och gjorde en nyttig Kycling-couscousröra till mig till middag. Barnen åt hellre köttbullar och mos.
Idag har jag plockat fram min Orbitrek, som jag använde på tok för lite förra året. Har tränat på den 20 min idag. Får öka på efterhand, men 20 min räckte gått och väl i dag. Kändes rejält i kroppen efteråt. Så nu är det bara att kämpa på med vikten och motionen, och denna gången SKA det gå bra. Det ska vara en betydligt smalare Camilla som åker till Turkiet i maj!

Imorgon är det dags för jobb igen. Barnen ska vara hos mina föräldrar både i morgon och på fredag. De sover över där också!
Skrivet av Camilla klockan 20:04 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 03 januari, 2008 13:47, Anonymous Anonym

    Hej Camilla, jag satt och surfade lite och hittade din blogg. Gott Nytt År och lycka till med dina nyårslöften om ett hälsosammare liv. Jag ska precis som du dra ner på mitt Coca Cola drickande fast jag dricker inte mer en ett par burkar i veckan och ville berätta vad en bekant talade om för mej i helgen när ämnet kom upp...att hans vän som är mekaniker använder Coca-Cola för att ta bort rost på gamla rostiga skruvar etc - han lägger dom i ett glas Coca-Cola över natten och så är rosten borta... Det gjorde att jag fick mej en tankeställare. Har även hört att om man lägger en bit kött i Coca-Cola så försvinner den. Light läsken innehåller ju även Aspartan som är jätte ohälsosamt!!! Det är nog bättre att dricka Coca-Cola till fest eller max 1 gång i veckan och hålla sej till vatten resten av dagarna. Det finns ju inget i Coca-Cola som vi egentligen behöver :( bara onyttiga ämnen som blir som ett gift i vår kropp. Kolla in denna artikel som är mycket intressant läsning. http://www.alba.nu/artikel/artikel.php?id=400  
  • Skrivet 03 januari, 2008 16:05, Blogger Mindi

    Detta med vikten ska vi fixa.... absolut. :) Jag /vi ska på kalas nu... en kompis och hennes dotter fyller år. Så lite får jag väl synda då men man måste få göra det då och då... bara det inte blir "alltid". ;)

    Kram kram