Veckans resultat
09 januari 2008
Nu har en vecka gått sedan jag började mitt nya liv. Vägde mig i morse, och hade till min glädje gått ner 2 kg!! :)
Jag har inte räknat points, utan bara ätit nyttigare: inget godis och kakor i veckan, inte massor av småätande och inte ätit flera portioner. Har druckit massor av vatten (och besöker därför taoletten väldigt ofta) och så har jag tränat lite. Men bara några promenader och så 3 ggr på Orbitreken.

Så nu känner jag mig ännu mer motiverad! Är med på en mailinglista där vi är 9-10 st som ska gå ner i vikt. Där stöttar och uppmuntrar vi varandra, ger varandra tips och så rapporterar vi varje vecka hur mycket vi har gått ner.Det känns jättebra med denna mailinglista..bra att man får lite press på sig när man ska rapportera sin viktnedgång varje vecka. Ibland kan det vara svårt att hålla igen på egen hand, är mycket lättare när man är fler. Vi har en påskutmaning också..alla har fått meddela hur många kilon de ska gå ner till påsk. Jag ska gå ner 6 kg, så jag har 4 kg kvar. Det ska jag klara av, och förhoppningsvis kan det bli lite till.

Ska inhandla en stegräknare snarast, så att jag kan se hur mycket jag går varje dag. Tror att jag går alldeles för lite egentligen.

Det har förresten gått bra med nedtrappningen av cola lighten. Har bara druckit 2 glas på 9 dagar! Det har faktiskt gått bättre än väntat, känner faktiskt inte längre någon större längtan efter det. Det går bra med mineralvatten och vanligt vatten. Är jag sugen på något på kvällen blir det en kopp chaitea istället! :)
Skrivet av Camilla klockan 18:50 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 10 januari, 2008 09:02, Blogger Fotograferande Maria

    Nej men CAmilla! Är det DU som är med på maillistan,,,,jag är TRÖG för det har jag fattat. Kämpa på nu!!! Kram / Maria  
  • Skrivet 10 januari, 2008 12:55, Anonymous Anonym

    duktig tjej! Blir inspirerad av dig och ska försöka men du har nog bättre motivation än mig denna gång.Har du räknat points på chaitea? Men det är väl nyttigt???

    Jag kan se dig framför mig i snygg ny bikini i turkiet.

    kram gitte