40-årskalas
10 februari 2008
Så var makens 40-årsfest avklarad! Tack och lov slapp vi ställa in det..sonen var ju sjuk i veckan, och i fredags kväll blev dottern dålig: jätteförkyld, värk i kroppen, febergräns, huvudvärk. Hon grät på kvällen och mådde SÅ dåligt.
Men en natts god sömn och alvedon gjorde underverk..visst är hon fortfarande rejält förkyld och hostig, men betydligt piggare. Så skönt!

Vi sjöng för mannen på morgonen, och gav honom våra presenter. Jag och sonen hade gjort ett STORT collage med massor av roliga bilder på mannen i olika åldrar (sattes upp på väggen på kvällen så att alla kunde titta, och det blev många skratt). Han fick en bluetooth mottagare+sändare, ett frisörschampo, skrapbingolotto, alladinchoklad(hjärtan) och så biljetter till teatern Little shop of horrors.Mannen och jag ska till Slagthuset på fredag och se den, och innan föreställningen ska vi äta god buffe´där. Vad sägs om:

- Exotisk skaldjurssallad med mangocreme och rostad kokos
- Färskrökt lax med basilikapesto och bulgursallad
- Heta grillade korvar med majskolvar och chili
- Harissakryddad kyckling med puylinser och gul tomatsalsa
- Helstekt ryggfilé "Chipotle" med ananasglaze och koriander
- Cuba-ribs med ingefära och aprikoschutney
- Bönsalsa med tomater, rödlök och mynta
- Gratinerad tortellini med bladspenat, fetaost och oliver
- Rostade rotfrukter i vit balsamico och timjan
- Ungsbakad sötpotatis i tomat & chili samt cashewnötter
- Blandad grön sallad med örtdressing
- Yoghurt med honung och färsk gurka
- Hembakt bröd

Ska bli superkul..är så sällan vi gör något bara vi två! :) Barnen sover över hos mina föräldrar, så det ser de fram emot!

Dagen igår gick till åt att förbereda kalaset, och klockan 17 kom gästerna. Sammanlagt blev vi 22 st! Det blev jättelyckat. Mannen fick en massa pengar, presentkort, böcker, växter..både till altanen och inomhus. Mannen ville helst ha pengar, för han ska köpa sig en IPOD 160 GB, och den ska han väl inhandla snarast nu! Tittade halvt omhalvt på Melodifestivalen..hade velat se reprisen: visst gick det på söndagar innan? Nu är det inte repris förrän imorgon kl 23.20!
Av det jag lyssnade på tyckte jag inte det lät som någon sådär låt som man säger wow till iallafall! Kul att Amy Diamond gick vidare, hon är så duktig!

Mannen och jag plockade undan det mesta efter kalaset, och kom väl inte i säng förrän kl 02.30! Sov ut till efter klockan 10 idag..och så skönt när man vaknar att ha det mesta undanplockat och diskat! Idag ska jag bara slappa och ta det lugnt!
Fast lite "nytta" ska jag göra. Ska snart ut och gå med en kompis. Behöver röra på mig efter allt onyttigt jag stoppat i mig, och när jag och kompisen är ute och går kan jag gå hur långt som helst. Vi har alltid så mycket att prata om, så en promenad på 1,5 timme går lekande lätt. Idag blir det extra skönt, för det är sol ute och känns så vårigt! :)
Skrivet av Camilla klockan 14:43 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 10 februari, 2008 16:12, Blogger Gitte

    Låter som en lyckad fest. Och du mums vad mkt gott du ska äta på fredag!! Då får du kanske gå en ännu längre promenad efter det?

    Nejdu missade inget av melodifestivalen tycker jag, helt enkelt skit.... ja amy va ju bra men inget jag skrek wow över heller. Däremot skrek vi nog fan när herr christer viking fick globenbiljetten. ups förlåt att jag svär här hos dig. Synes imorgon på jobb...  
  • Skrivet 10 februari, 2008 21:36, Blogger Lena

    Jag tänkte faktiskt som Gitte, hur lång promenaden ska bli för att kompensera allt detgoda du ska äta. Mina svärföräldrar 80,83 var lyckliga för att christer sjögren gick till final.  
  • Skrivet 11 februari, 2008 07:49, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Skönt att kalaset blev av och gick bra!

    Åh, vad kul med Slagthuset - man gör sånt allt för sällan!

    Det ver repris igår, jag såg början på den! Började 18.30. ;-)