Bio
03 februari 2008
Idag har dottern och jag varit på bio! Var meningen att vi skulle se på Juno, men den gick inte förrän 18.30. Passade inte så bra eftersom mannen ska jobba natten idag, och behöver sova en stund på kvällen. Och att vara själv hemma med sonen då hade inte varit så lyckat. Istället gick vi på bio redan kl 12.20, och då blev det filmen Förtrollad! En gullig och bra film. Och att Patrick Dempsey var med i filmen var bara ett plus. :) Gillar honom, och han är bra mycket snyggare nu än han var i filmen "Cant buy me love" (som han spelade i för 20 år sedan).


Gårdagen började tidigt igår!! Hade lovat mannen att köra honom till jobbet om det fortfarande blåste mycket där ute. Det gjorde det såklart, så han väckte mig 6.15. Tog bara på mig, hoppade i bilen och körde honom. 20 min senare la jag mig i sängen igen för att sova vidare. Var inte så lätt att somna om bara, men jag sov väl lite från och till fram till klockan 9.

Körde sedan dottern till ridningen, och satt i det kalla ridhuset medan hon red. Brr...Medan hon skötte hästen efteråt körde jag förbi mitt nya jobb och såg hur långt de hade kommit. Brukar gå förbi med jämna mellanrum och titta, men nu när jag varit sjuk så hade jag inte varit där på ett tag. Och visst hade det hänt en del. Såg färdigmålat ut, och gården var påbörjad. Kommer att bli jättefint när det blir färdigt om 2 månader. Ska bli så kul att få jobba på en sådan ny fräsch förskola.


Vid 16-tiden kom en kompis till sonen och en kompis til dottern. Båda skulle sova över. Vi gjorde egen pizza på kvällen och till efterrätt pannacotta med bär. Mums!

Blev en riktigt lugn kväll. Killarna spelade play station, tjejerna satt vid datorn plus tittade på film, och mannen och jag kunde själva passa på och se en film.

Det blev "Gone baby gone". En annorlunda film, men jag gillade den.


Sonen och kompisen har lekt hela förmiddagen, sedan varit på fotbollsträning och efter det körde mannen hem honom vid 15.30. Sonen mådde inte bra när han kom hem: ont i huvudet och magen, och la sig och sov middag i 2 timmar. Han mår fortfarande inte bra, men jag hoppas det bara beror på att han är trött. Förhoppningsvis är han pigg och kan gå till skolan imorgon igen.



Skrivet av Camilla klockan 18:58 | Permalink |


6 Kommentarer:


  • Skrivet 04 februari, 2008 11:53, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Åh jag vill också se förtrollad!! Tror den är bra :) Kram / Maria  
  • Skrivet 04 februari, 2008 23:13, Blogger Lena

    Dotterna här hemma har också sett förtrollad och skulle klä sig i den ena kreationen värre än den andra när hon kom hem. Hon blev väl inspirerad utav filmens gardin klänning.
    Lycklig du som får en ny förskola med nya möbler tänk på mig med 70- tals möblerna på min nya förskola i färgerna grönt brunt och orange.  
  • Skrivet 05 februari, 2008 11:01, Blogger Mindi

    Ja visst är han fiiiiin! :) Kan knappt tro att det var han som var med i 80 tals filmen "Cant buy me love". ;)

    Vi har sett en hel del filmer här det sista. :)

    Stooooor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 05 februari, 2008 13:44, Blogger ikas

    Min J har oxå vrit och sett förtrollad och gillade den! "Gone baby gone" såg vi oxå härom kvällen. sådär tyckte jag.
    Juno vill jag oxå se.  
  • Skrivet 06 februari, 2008 19:49, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Mmmm... Han är bra mycket snyggare nu även om jag faktiskt gillade honom då med!

    Hoppas allt är bra!
    Kram,Lotta  
  • Skrivet 07 februari, 2008 13:31, Anonymous Anonym

    Mmm... McDreamy.. ;)

    Förtrollad vill jag också se, men ingen av tjejerna vill gå och se den på bio med mig så jag får väl vänta och se den på dvd.*s*

    Jag gillade Gone baby gone. Annorlunda, som du säger, och inte alls förutsägbar.. tycker jag.

    Kram!