Dotterns fotografering
29 februari 2008
Min kollega tyckte jag var lite dålig på att uppdatera bloggen, och undrade idag om jag fortfarande åkte skridskor? :) Nää, det gör jag ju inte, och här kommer då äntligen ett nytt litet inlägg...

Igår eftermiddag var det dags för dotterns fotografering för tidningen Julia! Jag kan inte påstå att jag var i fin form när jag följde med henne - hade legat i migrän sedan dagen innan, och var fortfarande tung i huvudet och illamående- men detta var ju inget jag ville missa.

Förutom fotografen, så kom en stylist från Helsingborg. Började med några före foton, då dottern hade på sig vanliga jeans och en munkjacka.
Blev sedan bjudna på lite fika: festis, kanelsnäckor och lite godis.
Sedan fortsatte dottern och stylisten in i ett annat rum, och där blev hon stylad i säkert 45 min. Ut kom en tjej som jag knappt kände igen, hi hi.

Hon hade blivit sminkad, fått håret plattat, bar tuffa solglasögon, hade en vit-svart rutig kort klänning från Gina tricot, brett skärp i midjan, mörkgrå tunna leggings, glittriga skor, glittrig handväska, målade naglar och lite röda armband.
Hon fick hoppa upp på "scenen" där hon fick posera runt samtidigt som stylisten blåste med hårfönen, så att det såg ut som det fläktade i hennes hår. :)
Det gick jättebra, och dottern var så duktig så!
Tog ca 2 timmar allt som allt!

Detta kommer i tidningen Julia om en månad. Före-efter bilder plus ännu en bild där de har redigerat fotot i datorn..hon kanske inte alls är sig lik där. De ska trixa med fotot för att visa att kändisar kanske inte alls ser likadana ut i verkligheten som de ser ut i tidningen. Ska som sagt bli jättespännande att se!
För detta får hon 3 nr av Julia plus presentkort på 200 kr på Kapp Ahl (fast dottern hade nog nöjt sig med att bara få bli fotograferad).

Dottern hade nog spänt sig hela dagen, för efter detta äventyr så blev hon helt slut. I bilen på vägen hem, så var det hennes tur att få migrän och känna sig illamående. Sådan mor, sådan dotter-tyvärr. Blev bums i säng när hon kom hem, och hon sov nog i 3 timmar!

Har lovat dottern att vi ska åka förbi Gina Tricot någon dag. Hon vill absolut köpa klänningen!


Läggdags nu!
Skrivet av Camilla klockan 23:50 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 01 mars, 2008 00:44, Blogger Lena

    Vad roligt för dottern, det är något att berätta för dina barnbarn.

    Flickorna och sonen sover och jag sitter vid datorn med hamstern springandes i hjulet i sin bur bakom mig, jag väntar på att mannen ska komma hem efter sin spelning.  
  • Skrivet 01 mars, 2008 06:21, Blogger Mindi

    Vilket äventyr! Vilken lycka för henne!!!! Ska bli så spännande att se henne i tidningen sen. :)Min stora tjej blev så avis. ;) Hur fick J nys om detta?

    Kram kram  
  • Skrivet 01 mars, 2008 15:07, Blogger Gitte

    Så kul att din skridskotur tog slut nån gång, och vilken lycka för dottern.

    Men din kommentar om kassen som blev kvar så ja- vad ska jag säga? Hur blir det på månd tro? Kommer det komma ngn till mig eller???

    Kattungen var gudomlig o min mor tänker.............. kram gitte  
  • Skrivet 01 mars, 2008 22:39, Anonymous Anonym

    Åh så kul! Ska komma ihåg att kika i dotterns Julia när den kommer! :)

    Kram!