Föräldramöte
28 augusti 2008
För en stund sedan kom jag och mannen hem från dotterns föräldramöte. Hon har ju börjat 6:an på en ny stor skola, så det var mycket nytt. Nyfiken på klassföreståndarna var man ju också, och de verkade väldigt trevliga båda två!
Dottern har varit på fotbollsträning, och sonen kom hem för en stund sedan. Han har varit på bio med en kompis och hans pappa, och sett någon tecknad Star Wars. Han kom inte hem förrän strax innan kl 21, och ville lägga sig bums. Var väl jättetrött!

Äntligen fredag i morgon..sååå skönt! Mannen jobbar fredag och lördag kväll, men vi andra är lediga. Imorgon blir det nog bara att mysa framför TV:n- känner att vi alla behöver det.
På lördag har jag ett frisörbesök inbokat. Tycker färgen är lite halvtrist nu- för att inte tala om utväxten jag har- så jag ska både färga håret och klippa mig.
Fotbollscup för sonen och mannen på söndag, annars är det väl inte mycket mer inplanerat.

Nytt på jobbet förresten är att vi får 3 nya barn i oktober, och då är vi uppe i 21 barn på vår avdelning!! 9 st 1-åringar, 10 st 2-åringar och 2 st 3-åringar!! På 3 personal!! Förstår inte hur de tänker- det är rent för många barn på en småbarnsavdelning! Och vi i personalen fattar inte hur vi ska orka! Förhoppningsvis blir det inte fler barn sedan, men vi kan inte veta säkert.
Skrivet av Camilla klockan 21:20 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 29 augusti, 2008 09:02, Blogger Gitte

    Det låter tufft..... här blir det i och för sig 15 ettåringar, 20 tvååringar osv.. Men men.... jag nästan skäms ibland att ha endast ett barn,, men hon har ju mkt som ska tillgodoses ideligen men visst hon har blivit lugn...  
  • Skrivet 29 augusti, 2008 21:33, Blogger Lena

    HERREGUD !!!!!!! 21 barn på småbarnsavdelningen.
    Faran är att ni inte orkar i längden.
    Ta hand om dig !!!  
  • Skrivet 29 augusti, 2008 21:39, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Det är INTE klokt!! Här är vi 14 på 3 heltider INTE MER. På min sons som är privat är de 12 på 3 personal. INTE KLOKT som ni har det! Ha nu en skön helg! kram maria  
  • Skrivet 31 augusti, 2008 09:34, Blogger ikas

    Förstår att det är spännande att börja på ny skola. Vad bra att lärarna verkade bra. Här går mankvar på smama skola som tidigare och byter först i 7:an så det är inte så mycket nytt för våra 12 åringar.
    Oj, vad barn. Då får man hålla tummarna för att det är stop nu då, fast dom kan väl nästan inte ta in fler?
    Ha en skön söndag!  
  • Skrivet 31 augusti, 2008 09:55, Blogger Mindi

    Vardagen är igång hör jag. ;)
    PUST det var många barn.....

    Stoooor kram
    M I N D I