Simmärken i massor!
14 augusti 2008

Näst sida dagen på sonens sommarsimskola var det idag, och idag fick man köpa alla simmärken som de klarat under kursen. Nog trodde jag sonen skulle ta ett par märken, men inte 9 st!!
Köpte simmärken för 250 kr!

Sonen är ju jätteglad, och själva tycker vi det är så skönt att han blivit så simkunnig. Han har ju tom tagit kilometermärket!
Guldfisken som vi anmält (och betalt) honom till i höst känns inte så aktuell längre..får ringa i morgon och höra om man kan få pengarna tillbaka.

Har hela tiden lovat sonen att när du klarar simborgarmärket så behöver du inte gå på simskola längre (han har inte alltid varit lika villig till simningen), och det kommer han ihåg nu ju. Vi tycker i och för sig det hade varit nyttigt att gå en termin crawlskola också, men har man lovat så har man. Det är ju så mycket andra idrotter han vill testa: friidrott, tennis och hockey (fast då lär han få gå på skridskoskola innan). Vi får se vad det blir!

Annars har veckan varit hektisk på jobb. En kollega har fortfarande semester, så det har bara varit jag och en kollega som jobbat denna veckan. Vi har haft 12 barn i åldern 1-3 år (endast 2 st 3-åringar) varav 3 är inskolningar. Det har varit liv i luckan, och man har verkligen saknat 2 extra par händer. Känner oss helt slut. Nästa vecka kommer fler inskolningar.. Stänger dessutom imorgon (17.30), så jag lär väl somna framför TV:n när jag kommer hem.

Skrivet av Camilla klockan 20:51 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 15 augusti, 2008 21:16, Blogger Gitte

    Duktig son du har!!! Kul att han vill vara med på så mkt olika aktiviteter... jag får ju försöka med sonen men han vill inte om han inte känner ngn!!!!
    Vila nu upp dig i helgen, det låter lite tufft för dig, men det fixar ju du.  
  • Skrivet 16 augusti, 2008 11:33, Blogger Lena

    Det där med simborgar märket känner jag igen men vi har faktiskt fått Johanna att fortsätta
    på Crawl 2 gr i veckan.
    Ta det nu lugn i helgen, jag tycker också att det är dags för en liten GB(gubbabacke) träff