Lördag
16 augusti 2008
Äntligen lördag, och man är ledig!! Ja, jag och barnen iallafall..mannen jobbar i helgen.
Sov ut ända tills 9, och ser att solen skiner idag. DÅ blir man på gott humör, för solen har man inte varit bortskämd med på sista tiden.

Redan kl 11 hade sonen fotbollsmatch ute på fotbollsklubben. När den matchen var slut, så var det snabbt hem och skjutsa dottern till ridningen. Är hemma nu under tiden hon rider- kände att jag behövde lite lugn och ro. Kände mig så totalt slut igår, och det gör jag egentligen fortfarande.
Veckan på jobb har varit så intensiv, och gårdagen tog nästan priset.

Började en halvtimme tidigare för jag skulle på möte..inskolningarna skulle äta igår så då var det liv i luckan..fullt upp hela eftermiddagen, så jag och kollegan hann inte ens med någon rast. Fick reda på att det kommer 2 inskolningar ytterligare på måndag plus en som är bestämd sedan tidigare, och då har vi fortfarande kvar en inskolningsvecka minst på de 3 barnen som började denna veckan.

Vår avdelning är nu uppe i 17 barn i 1-3 år, och fler lär det bli. Chefen sa igår att det nog blir en del överinskrivningar..för nu helt plötsligt finns där barn i kön.
Hade kanske varit bra att öppna de 2 andra avdelningarna som det var meningen med från början? Tänk om de hade kunnat ha lite is i magen istället för att låna ut några av personelen till andra förskolor? Två i personalen har ju sagt upp sig tidigare, så nu måste de ha nya anställningsintervjuer. Vi får se hur det slutar.

Trött är man iallfall när man kommer hem från jobbet! Känner att jag bara hade behövt sooooova! Men det blir väl inte mycket vila idag..måste fortsätta samla ihop barnens grejor idag- imorgon bitti ska vi stå på barnloppis.

Ha en bra helg allihop!
Skrivet av Camilla klockan 13:18 | Permalink |


1 Kommentarer: