Yllebröllopsdag!
24 augusti 2008
Imorgon har mannen och jag bröllopsdag! Hittade på nätet att det heter Yllebröllopsdag när man varit gifta i 7 år! Vi gifte ju oss sent, efter att båda barnen var födda. Har varit ihop betydligt längre..i 19 år!

Eftersom mannen jobbar kväll både idag och imorgon, så bestämde vi oss för att fira lite igår kväll istället. Denna gången fick faktiskt barnen också följa med..annars brukar vi gå ut och äta själva. Har länge lovat dom att vi ska ut och äta fondue, så det fick det bli denna gången.

Åt på Nathalie, och det var supergott. Oxkött, kyckling, pommes och massor av goda såser, bla bernaise, banan, vitlök, curryoch tzatsiki. Åt tills vi höll på att spricka! :)

Till det behövdes det lite dricka..titta på mannens stoooora glas med Pepsi!
Det lilla glaset rymde ändå 40 cl, och det stora 75 cl!!

Annars var det verkligen en slö dag igår..regnet fullkomligt vräkte ner precis hela dagen!!

Idag har det tack och lov varit bättre väder! Så härligt att se solen igen! :)

Sonen och jag har precis ätit grillad kyckling och potatisgratäng ute på altanen..allt smakar så mycket godare utomhus. Dottern är med en kompis på Friskis och Svettis, så hon äter senare.
Sonen har varit iväg hela eftermiddagen på fotbollsturnering, och då passade dottern och jag på att shoppa lite grann.

Förutom kläder till barnen så blev det ett besök på hälsokosten. Ska prova Mivitotal Plus, en flaska med massor av vitaminer och mineraler. Hoppas att detta ska få mig att orka mer på jobbet, och hålla mig frisk (rinnande näsor och hostningar i massor på jobbet just nu).

Skrivet av Camilla klockan 17:54 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 24 augusti, 2008 19:59, Blogger Gitte

    Grattis på er bröllopsdag!!!! Vi gifte oss också sent i förhållandet när vi hade varit tillsammans i 7 år och de äldsta sönerna var då 4 o 2 år. Det går ju upp o ner i äktenskapet men visst är det härligt när det är på topp!!
    Förändringar på jobb är förslag som vi o chefen kommit fram till o jag tror o hoppas att det blir definitivt beslut efter AP. Det innebär i såna fall att jag lättare kan fixa integreringen om de äldre barnen kommer vägg i vägg, då kan vi slå ihop det till en stor avd.  
  • Skrivet 26 augusti, 2008 10:40, Blogger Mindi

    Grattis grattis!
    Och sååå gott det ser ut!!!!!
    När jag var nere och hälsade på dig och Sissi ett år gick vi ut på en restaurang och åt fondue minns jag. Men du var kanske inte med den gången? En gång var vi ut och åt smarrig pizza men då var du med har jag för mig?

    Stor kram
    M I N D I