Söndag
10 augusti 2008
Får be om ursäkt för att jag knappt skrivit några blogginlägg i veckan..tiden har bara inte räckt till. Har jobbat, varit på sonens sommarsimskola och inte haft tid att sitta så mycket vid datorn helt enkelt.

Nu i veckan har jag istället kommit igång med att röja rejät här hemma. Har hållt på många många timmar i barnens rum. Kastat massor och lagt saker i loppislådor (vi ska stå på barnloppisen i Folkets Park nästa söndag). Dammsugit och dammat allt, så nu är där så fint så!
Det enda jag har kvar är dotterns garderob..ja, och den är rätt så stor- rymmer både kläder och massa annat. Men den garderoben ska väl hinnas med i dag!

Känns underbart att barnens rum är färdiga- ser jämt ut som kriget där annars. Snart fortsätter röjningen nere i källaren. Här måste rensas och kastas hur mycket som helst- så mannen kan lägga klinkers i rummet under altanen. Känner mig på riktigt rensar- och kastarhumör..så ser ni mig inte så mycket i bloggen, så vet ni vad jag gör! :)

Dottern och jag tog en shoppingtur till Mobilia igår och hon fick en hel del nytt: jeans, trosor, toppar, Pumashorts och fotbollsstrumpor (hon ska börja spela fotboll). Till sonen köpte jag 2 par nya byxor och ett fräckt skärp. Ren chansning på byxorna, men han avskyr att gå i affärer så ibland är det bättre att prova hemma. De satt bra, men skärpet behövdes. Alla byxor är stora i midjan nuförtiden..längden är bra men så är de så stora i midjan... Själv fick jag mig en ny bh- det var allt.

Köpte även nya fotoalbum förresten..har också påbörjat projekt fotorensning. Rensar ut foton som nästan ser likadana ut (förr när man inte hade digitalkamera, så fick man ju många kort som såg nästan likadana ut) och sätter in i album. Lär ta tid- för vi har verkligen många många foton- samtidigt är det kul att kolla igenom alla gamla foton.

Hyrde en film igår kväll som hela familjen såg "Gracie". En familjfilm om en tjej som vill få en plats i killarnas fotbollslag. Faktiskt sevärd, även för mig som inte är så förtjust i fotboll.
Skrivet av Camilla klockan 09:45 | Permalink |


8 Kommentarer:


  • Skrivet 10 augusti, 2008 10:39, Blogger Gitte

    ÅH känner igen mig själv i detta rensande.... som jag brukar få då o å. MEN inte just nu tyvärr, hade oxå behövt det inför barnloppisen. Krama lille Hugo från mig..
    Vi hamna oxå i fotoalbum igår , skulle visa lilla A hur min möhippa var, sen fastna vi. Och herregud, det är inte klokt som man förändrats! Hm ett mkt antal kilo har smugit sig på..  
  • Skrivet 10 augusti, 2008 13:41, Blogger Fotograferande Maria

    Saknat dig :)  
  • Skrivet 10 augusti, 2008 22:36, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Visst är det roligt med gamla foton! Fast jag tillhör dem som sätter in dem i album genast - eller rättare sagst jag gjorde det innan jag började scrappa! Nu framkallar jag och har dem i en låda tills de är scrappade och sätts in i album!

    Jag fastnade i mitt USA-album under semestern när en av de kompisarna var här - som vi skrattade åt gamla minnen!

    Och ja, Gitte *pekar uppåt* - ett antal kilon här med...  
  • Skrivet 11 augusti, 2008 09:52, Blogger Mindi

    Det är underbart att få röja. Älskar det. ;)
    Fast det värsta är att hur mycket man än plockar undan och slänger så tycker jag att det är lika fullt snart igen. ;)

    Stooor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 11 augusti, 2008 18:14, Anonymous Anonym

    Visst är det kul att titta på gamla foton? På onsdag börjar jag jobba igen. Vart har alla semesterdagar tagit vägen?  
  • Skrivet 11 augusti, 2008 21:03, Blogger mintid

    Visst är det roligt att åka på shopping!
    Sen om det bara blev en BH som för din del så har du ju kommit iväg en sväng...

    Rensa bort gammalt är med skönt...efteråt och måste göras en dag när man verkligen är på rensa humör för annars sparar man allt...'

    Kramis  
  • Skrivet 13 augusti, 2008 20:49, Anonymous Anonym

    Uj uj uj så flititg du är ;)
    Hoppas allt går bra på jobb å så :D

    Massa kramar
    Deana  
  • Skrivet 14 augusti, 2008 12:56, Blogger Mindi

    Tack för filmtipset. :)
    Vi såg Bring it on 4 i går för typ femte gången eller så. ;)

    Stor kram
    M I N D I