Björnbär
03 september 2008
I vår trädgård har vi en stoooor björnbärsbuske, och för varje dag så är där fler och fler mogna bär (fler än på bilden). Efter jobb idag plockade jag en skål..är så gott att ha i frukostfilen, till glass, i kakor osv. Blir jättebra i frysen också! Det är inte bara vi som gillar björnbär..titta på denna bilden...
Jag slutade tidigt idag. Kom i från jobb redan strax efter kl 13. Brukar normalt inte sluta förrän kl 14.30 när jag har öppnat, så det var underbart att komma ifrån såpass tidigt. (Hade tid att ta ut plus att jag struntade i min rast). Skyndade mig och hämta sonen på fritids, men han hann inte ens innanför dörren förrän han sa att han inte hade något att göra... trodde han skulle tycka det var skönt att komma hem lite tidigare, men han uppskattade det inte lika mycket som jag! :)
Som tur var kom en kompis förbi en stund senare, så de cyklade till parken.

Har tagit det lugnt själv i eftermiddag- inte klokt vad trött man blir när man varit uppe så tidigt!
Någon nytta har jag iallafall gjort: en god middag. Gratinerad torskfile´(med creme fraiche, räkost och dill) och potatismos. Mums!

Sonen somnade innan maten. Han skulle varit iväg på fotbollsträning nu egentligen, men vi kunde ju knappt skaka liv i honom. När han väl fick på sig fotbollskläderna, började han gråta..huvudvärk plus att han var så trött och kände sig konstig. Tyckte han kändes varm också, och tempen visade på 38 grader. Får se vad det blir av detta.. Så mannen fick bege sig själv till fotbollsträningen (han är tränare)

Dottern har fått Jultidningskatalogerna idag, så hon är runt i kvarteren och försöker sälja.
Klockan 20 börjar Idol, så det blir till att slå sig ner framför TV:n då. Ska bli spännande att se hur den nya juryn är!
Skrivet av Camilla klockan 18:01 | Permalink |


4 Kommentarer: