Viktväktarna
03 februari 2009
Äntligen så känns det som att motivationen är tillbaka, för att viktväkta igen!
Är SÅ missnöjd med min vikt, så nu bara måste jag ta tag i detta. Vill inte fortsätta med att se ut som ett fläskberg! Inga kläder sitter ju bra, och inte är det kul att gå ut och shoppa kläder heller!
Att vara överviktig är ju inte bra för hälsan heller, och den är det väl hög tid att tänka på nu när man närmar sig 40?!

Så igår började jag med Viktväktarna igen! Kör det hemma, går alltså inte iväg på vägning och så varje vecka. Allt sånt gör jag hemma, har ju allt material kvar sedan jag var med för ett antal år sedan. Märker att jag har glömt mycket, så det tar väl ett tag innan man lärt sig allt.

Har fungerat hur bra som helst dessa dagar, men jag vet att det kommer att komma svåra dagar också..är ju egentligen världens gottegris!

Ska börja vara flitigare med mina promenader med stavarna, och när ryggen känns helt ok igen så ska jag börja träna på Friskis & Svettis igen!
Skrivet av Camilla klockan 18:22 | Permalink |


1 Kommentarer:


  • Skrivet 07 februari, 2009 16:11, Blogger Gitte

    Det är klart att du kommer fixa detta. Men visst är det upp o ner,,, suck ibland är det så segt så man tänker.... nej nu skiter jag i detta. Men ett litet bakslag då o då, så gäller det ju bara att man tar tag i det igen. Jag känner att helgerna är svårast, för då ligger allt det gottiga framför en..... o så sitter man själv med sina nötter el dyl som i och för sig också är gott... men just då blir man sååååå sugen på en söt karamell... o medger att det ibland då slinker in en också.