Äntligen!
01 februari 2009
Äntligen har det vänt och jag mår bättre!! Att jag var hemma i tisdags och onsdags pga magsjuka, gjorde att jag även kunde kurera mig från förkylningen som jag gått med ett tag. Visst är jag fortfarande lite smosnorig och har lite halsont, men inte alls som innan. Behöver inte börja dagen med alvedon längre, för att överhuvudtaget "överleva" dagen. Känner mig piggare, har mer energi och det känns så himla SKÖNT!!! :) Äntligen börjar man känna igen sig igen! :)
Kanske kan man få lite mer "blogginspiration"- det är något jag saknat nu i januari. Inte konstigt kanske, när det enda man kunnat skriva om var att man var sjuk hela tiden.


Ställde klockan på 7.45 igår, och det är otroligt så mycket mer man får gjort när man går upp så tidigt! (Här går vi hemma och drar oss hela förmiddagen annars). Sonen skulle på skridskoskola klockan 9. Mannen var med honom, och under tiden så var jag och veckohandlade. Inte mycket folk i affären vid den tiden, så det var perfekt. Dottern var iväg med sin morfar i Ystad, där de skulle trimma sin hund Bastian.

När vi lastat in all mat i kyl/frys så fortsatte jag till djuraffären.
Marsvinen behövde nytt spån, hö och mat.
Fortsatte sedan med att baka kladdchokladkaka, som vi fikade med på kvällen. Mums!!

När detta var färdigt så var klockan bara 12! Tänk så mycket man kan hinna med!

Tyckte att jag kunde behöva lite avkoppling sedan- så det blev en halvtimme på spikmattan samtidigt som jag lyssnade på lugn och avslappnande musik. Spikmattan gör underverk för ryggen!

Eftermiddagen tillbringade vi hemma hos mina föräldrar. Fikade, pratade och busade med systerdottern som mina föräldrar passade. Promenerade hem.

På kvällen blev det god kycklinggratäng och så såg vi (nja, det var väl mest jag) finalen i Körslaget. Har följt hela denna säsongen och tycker att de är så otoligt duktiga!! Gillade både Team Erik och Hanna, så för min del spelade det ingen roll vem som vann.

Satte igång att frosta av frysen vid 18-tiden förresten! Var evigheter sedan, så det var verkligen dags. Sååå mycket is! Tog längre tid än jag hade trott- frysen var inte färdig förrän kl 01!! Gäsp! Men vad fin den blev! Under tiden som jag väntade på att all is skulle smälta så tittade jag på ett antal avsnitt av Sex and the city! Hur ofta frostar ni av er frys egentligen? Är det bara jag som är så slarvig med det???

Skrivet av Camilla klockan 11:36 | Permalink |


0 Kommentarer: