Söndag kväll
18 januari 2009
Redan söndag kväll..vart har helgen, ja hela veckan tagit vägen??? Jösses vad tiden har gått fort!
Började jobba igen i onsdags. Fortfarande ONT i ryggen, men tyckte ändå att jag kunde prova att jobba. Speciellt som chefen varit snäll och tagit in en vikarie på min avdelning, som ska vara där ca 2-3 veckor så att jag kan ta det lite lugnare med ryggen.

Men att ta det lugnt med ryggen på en småbarnsavdelning är ju stört omöjligt! Hela hela tiden använder man ryggen! Har försökt tänka på att böja ordentligt med knäna, så att jag inte böjer på ryggen istället. Det har väl gått sådär! Hade vansinnigt ont i onsdags och torsdags när jag kom hem..men det hjälpte lite grann med alvedon, värmedyna och spikmatta. Fredagen gick bättre, men då hade vi bara 4 barn!! Kräksjukan började på vår avdelning i torsdags..fick skicka hem 3 barn som kräktes för fullt! Örk! I fredags var ännu fler sjuka och flera valde att ha sina barn hemma och jobbade hemifrån eller ordnade det på annat vis. Så fredagen gick riktigt bra!
Har fått ny massagetid på tisdags! Ser jag fram emot!

I går morse började sonen på skridskoskola i hockeyklubben. Han vill gärna spela hockey när han blivit lite bättre på skridskoåkning. Kl 9 på lördagsmornarna är skridskoskolan..ingen favorittid precis. Brukar ju vara så skönt att få sova ut och ta det lugnt på lödagar efter en hel arbetsvecka..Dottern var iväg med en kompis och testade spinning. Jag vill också komma iväg och träna NU..hoppas ryggen blir bättre snarast så att jag kan få komma igång att träna. Känner ju mig motiverad nu!

Har varit iväg och tittat i lite affärer idag medan sonen var på kalas på Laserdome. Har även gjort en god köttfärssoppa och scones till middag. Mums! Två skinkpajer är också precis färdiga..ska tas med på sonens klassfest på tisdag. Barnen ska uppträda för oss och sedan ska vi äta från ett buffe´bord. Blir säkert jättetrevligt! Har även en planeringskväll på jobbet i veckan och på fredags är en tjejträff inbokad! Låter som att även nästa vecka kommer att gå fort! :)
Skrivet av Camilla klockan 20:25 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 19 januari, 2009 15:28, Blogger Mamma till flera...

    Veckan ser verkligen fulltecknad ut. Här planerar jag i princip inget nu för tiden eftersom jag aldrig vet hur jag kommer att må :o( Skittrist!
    Hoppas du blir bättre i din rygg. Trodde läkaren att det var ischias?  
  • Skrivet 19 januari, 2009 17:11, Anonymous Anonym

    Tack så mycket :) Börjar känna mig en aning bättre nu.. Hehe,fast jag tror att provet var flyttat till Torsdag istället? En tjej i klassen sa det :D
    Kramar! /Elin Andersson  
  • Skrivet 20 januari, 2009 17:53, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Hur går det med ryggen?? Jag ahr en tävling i min blogg i fall du vill vara med :) http://mariasdagbok.blogspot.com/2009/01/nyhet-p-min-blogg.html
    Kram Maria  
  • Skrivet 21 januari, 2009 10:31, Blogger Mindi

    Ja vi åker allihopa. :)
    Ska bli mysigt!!!!!!!!!!!!

    Kram på dig vännen
    M I N D I  
  • Skrivet 21 januari, 2009 16:06, Blogger Gitte

    Just nu undrar jag om jag överhuvudtaget kan vara med på ngn tjej träff..... snyft. Men jag är totalt utslagen, orkar bara vara uppe från soffan ngn halvtimme sen stupar jag igen...