Disco
01 juni 2009
I fredags kväll hade sonen" födelsedagsdisco" för hela klassen (25 st). Som tur var kunde vi låna fotbollsklubbens klubbstuga - så skönt att slippa ha det hemma!
Tur med vädret hade vi: strålande sol och jättevarmt!!

Började utomhus med en tipsrunda, och sedan fick barnen sitta ute och äta grillade hamburgare och korv.

Sedan fortsatte det med disco inomhus, massor av godis, danstävling och limbo. Sonen var jättenöjd med kalaset, och mannen och jag var glada att det inte varade längre än 2 timmar, hi hi. :) Fullt ös hela tiden, så när det var dags för barnen att gå hem så var mannen och jag SÅ trötta. Fick plockat undan och städat, och var väl hemma strax efter kl 22. Kan ju säga att vi sov väldigt gott den natten!

I lördags var dottern och jag och shoppade i stan några timmar. Till dottern blev det nya jeansshorts, linne och en ny bh. Till mig blev det längre jeansshorts, ett linne och en tunika. Dottern var ute efter en ny bikini och ett par ballerinaskor också, men det får bli en annan dag. Man orkar inte gå hur länge som helst i denna värme. På kvällen köpte vi pizza och såg Robinsonfinalen.

Igår var det ju Mors Dag. Barnen överraskade med att gå över till blomsteraffären och köpa en bukett blommor plus en krukväxt till mig. Så gulligt!! På eftermiddagen blev det god middag hemma hos min mamma: lax med färskpotatis, jordgubbar med vispgrädde och en supersmarrig kaka.

Skrivet av Camilla klockan 19:33 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 02 juni, 2009 19:09, Blogger Gitte

    Synd att det inte serverades kaffe på discot.... tycker i alla fall denna kaffekärring... hi hi.
    kram gitte  
  • Skrivet 03 juni, 2009 20:39, Blogger Gitte

    jag har hoppat på facebook tåget... o där kan vi snacka mer...

    Jag har tid hos MIN sjukgymnast imorgon bitti... hoppas det blir någon rätsida på detta.  
  • Skrivet 04 juni, 2009 18:33, Blogger Mindi

    Vilken lycka för lilla killen. :) Och sen måste jag säga att jag beundrar er som fixar kalas för 25 ungar!!!!! ;)

    Kramis
    M I N D I

    Liksom din vän Gitte finns även jag på Facebook numer. Gör du också det? :)  
  • Skrivet 04 juni, 2009 21:53, Blogger Gitte

    facebook.... ja vad ska man säga? Beroendeframkallande.. kul att även hitta mkt gamla vänner o samtidigt kunna snacka lite med någon. skaffa det...

    sjukgymnasten... ja det gick bra.  
  • Skrivet 07 juni, 2009 10:01, Blogger Fotograferande Maria

    HeJ! Låter som ett toppen kalas!! Kram Maria