Glad Midsommar!!
19 juni 2009
Vill önska alla läsare Glad midsommar!! :)

Vaknade till sol i morse! Underbart!!
Hade bestämt oss för att bara ha en lugn midsommar här hemma, men lite "midsommarstämning" vill man ju ha..

Så vid 12-tiden åkte vi iväg till Soldattorpet i Limhamn, för att ha lite picknick och dansa runt midsommarstången. Hann fika lite, men sedan blev det hastigt och lustigt väldigt grått på himlen, det började blåsa, kom lite regn och en och annan blixt. Trist, men det är väl typiskt midsommarväder!

Träffade på en jobbarkompis med pojkvän, barn och föräldrar från förskolan och så någon klasskompis till sonen med familj. Blev lite prat, och så avslutade vi med lite dans runt midsommarstången: Hej tummen upp, Mormors lilla kråka osv. Barnen är ju stora nu, så det blev väl dans under lite protester, hi hi.

Fortsatte till videoaffären. Hyrde nya Wallanderfilmen, Bolt och Legally Blonde 3. Någon av dem kommer vi antagligen se ikväll!

Bjöd in svärmor till lite midsommarmat, som vi ätit på altanen. Solen tittade fram lagom till maten. Till efterrätt blev det en underbart god tårta!

God chokladbotten med dajm (sådär lagom kladdig), grädde och jordgubbar. Ikväll hade vi tänkt grilla, men frågan är om vi kommer att orka det. Känner mig fortfarande mätt!

Hur firar ni andra midsommarafton??

Skrivet av Camilla klockan 18:06 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 20 juni, 2009 10:37, Blogger Gitte

    Som vanligt lockar du med smarriga tårtor.... mums.
    Jag gör ett inlägg hos mig om midsommarfirandet... så jag inte tar för mkt plats här vännen.
    MEN att få med några barn på ngn dans det kan jag glömma i alla fall.
    Kram gitte o vem vet vi syns kanske i vimlet på marknaden??  
  • Skrivet 20 juni, 2009 14:21, Blogger Mindi

    Mums den tårtan såg god ut! :)~

    Vi var också egentligen alldeles för proppmätta i går kväll för att grilla men det var mest barnen som tyckte att vi ju skulle grilla också. ;) Nu har vi precis ätit upp resterna från gårdagens midsommarlunch. GOTT! I kväll blir det grillat igen!!!! ;)

    Solen skiner och det är en underbar midsommardag. :)

    Bamse kram
    M I N D I  
  • Skrivet 20 juni, 2009 23:54, Blogger Lena

    Få barnen till att dansa är omöjligt och flickornas blommor till håret var på i högst 10 min sen var det jag som satt där med J blommor i mitt hår, det var nog sista året med blomsterkransar.  
  • Skrivet 21 juni, 2009 02:24, Blogger ~~♥ Mamma Millan ♥~~

    Mmmmm så smarrig den tårtan såg ut!! hittade dig av en slump! Trevligt!! vi ar just haft dop här...finns liteom det i min blogg!!;)
    Välkomen mamma Millan ♥