Spa, kalas och dop
14 juni 2009
Denna helgen har gått sååååå himla fort!! Har för en gång skull haft mycket inplanerat, och då går ju tiden fort. Ja, alldeles för fort!!

I fredags var jag ju med dottern hos frisören, där hon gjorde slingor. Blev jättefint, fast dottern hade ju helst haft det mkt ljusare! Men tittar väl solen fram i sommar, så lär det ju bli ljusare ändå... På kvällen tittade vi på finalen av Talang, och det var helt rätt vinnare som vann.

I går förmiddags var min syster och jag iväg på ett spa inne i stan som heter Sinnesro spa.
Fick ju detta av henne i 40-årspresent! :)
Vi började med att sitta i en 38 gradig bubbelpool med massagestrålar. Såå skönt!! Satt även i vilstolar och åt frukt och drack citronvatten. Efter en timme fick vi gå in på vars en lerbehandling. Fick lerinpackning över hela kroppen, blev insvept i plast och värmefiltar. Under tiden som leran verkade, så fick man en ansiktsrengöring, peeling och ansiktsmask. Avslutade behandlingen med att man fick duscha av sig med peelingvantar och så fick man smörja in sig med underbar bodylotion. Så mjuk och väldoftande huden var sedan! Och så kände man sig som en ny människa! Vi avslutade vår spaförmiddag med lunch på stan: bakad potatis med skaldjursfyllning. Gott!

Fortsatte direkt till sonens fotbollsklubb, där det var vår tur att stå i cafeterian några timmar. Direkt efter fortsatte vi på kalas hos goda vänner!

Hemma strax efter midnatt, och då stupade vi i säng.
Stackars mannen fick gå upp tidigt idag, eftersom han skulle jobba. Vi andra sov lite längre.
Jag vaknade redan innan kl 8, men låg och läste till klockan 10.Gick sedan upp och gjorde scones, som vi åt som sen frukost vid halv 11-tiden.
I eftermiddags har vi varit iväg på dop- ett kusinbarn döptes. Efteråt bjöds det på kakor och tårta.

Nu på kvällen har jag mest plockat undan lite i hemmet..syns att vi knappt varit hemma. Handlat har vi inte hunnit med denna helgen, så vi fick köra förbi gatuköket och köpa kebab till middag. Inte helt fel! Slutar tidigt imorgon, så jag får köra iväg till ICA då istället.

Nu ska jag träna lite övningar som jag fått av min sjukgymnast, och sedan måste jag fortsätta med Mari Jungstedts nya bok som är SÅ bra!
Skrivet av Camilla klockan 20:12 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 14 juni, 2009 21:32, Blogger Gitte

    Sjukgymnast övningar..... ja det har jag också. Men jag har tagit i för mkt ... så nu har jag mer ont...

    Sönernas humör.... jo du. jag tycker det har varit så här nu i några år....men det ökar o ökar... det är tufft ..  
  • Skrivet 16 juni, 2009 18:37, Blogger Vicki

    Det lät ju mysigt på det spaet!! Inte hört talas om det bara varit på triangelns kurbad.

    Vicki  
  • Skrivet 17 juni, 2009 12:08, Blogger Mindi

    Så härligt!!! :)

    Lilla tjejen tonade sitt hår mörkt till skolavslutningen. Hon gjorde det till jul men nu var det dags för en påfyllnad. ;) Fast hon ville ha myyyyyycket mörkare än vad det blev men jag tyckte det blev jätte fint.

    Super duper kram
    M I N D I  
  • Skrivet 17 juni, 2009 13:08, Blogger Lena

    Vi hade tänkt stanna i hamburg i 4 dagar. Barnen vill till Berlin men vi börjar lite försiktigt med hamburg.