Semestern snart slut!
31 juli 2009
Så har snart 4 veckors semester tagit slut!! :( Som vanligt går det alldeles för snabbt, men jag ska njuta ordentligt av de sista semesterdagarna.
Nu på förmiddagen har jag mest gått omkring och plockat lite i huset, tvättat osv. Ska nog ut och promenera en stund, och efter det får jag köra iväg och veckohandla.
Ikväll ska både sonen och dottern och sovkompis här, så det lär väl bli fullt ös!!

I tisdags eftermiddags hade jag träff med 3 av mina tidigare arbetskompisar (vi jobbade på samma avdelning innan)i Folkets Park. Vi hade med våra barn. De fick åkband och åkte massor av karuseller medan vi vuxna fikade och snackade en massa.
Jättetrevligt!! Tack för en trevlig eftermiddag tjejer! :)

Dagen efter körde vi till Tosselilla igen tillsammans med mina föräldrar, min syster och systerdotter.Soligt och fint väder (till skillnad från förra gången då regnet öste ner och det åskade hur mycket som helst). Alla andra hade nog också väntat på en fin dag för att kunna åka till Tosselilla! När vi kom fram var det enorma köer bara för att komma in. Flera kassor och ändå tog det oss en timme bara att komma in!!
Men parken är stor så när vi väl kom in var det inga problem (möjligtvis på vattenlandet då, där det var lååånga köer).
Hade en supertrevlig dag med massor av karuseller, vattenland, djur, fika och grillning. När vi var hemma igen vid 20-tiden kände man sig rätt så slut!
Blev för en gång skull en tidig kväll- tror jag slocknade innan kl 23.

Tog det lugnt hela dagen igår. Barnen var hos kompisar, mannen redigerade foton på datorn och jag låg och läste Anna Janssons bok "Främmande fågel" nästan hela dagen.
På kvällen var dottern och jag i Pildammsparken tillsammans med vänner och såg "Sommarchansen", en talangjakt.
Skrivet av Camilla klockan 12:37 | Permalink |


1 Kommentarer:


  • Skrivet 31 juli, 2009 18:25, Blogger Mindi

    Vad skönt att ni fick fint väder denna gång. :)

    Jag har en vecka kvar av min semester men sambon börjar på måndag. :(

    Jag fick så många fina ROSA gåvor av er förra sommaren. :)

    Kram
    M I N D I