Sorg
07 oktober 2009
Vårt gulliga lilla marsvin Snobben dog i måndags!! :(
Var hemma vid 11-tiden för att titta till sjuk dotter, och då hittade hon honom död i buren.
Där har han säkert legat hela förmiddagen, för grönsakerna som jag gav tidigt på morgonen var inte rörda..Vårt andra marsvin Markoolio var helt olycklig och orolig i buren. Och dottern blev ju helt hysteriskt!!

Men det är så tråkigt när djur dör. Man fäster sig vid dom, blir ju som en extra familjemedlem. Snobben var så tam och kelen, så vi kommer verkligen att sakna honom!
Vi begravde honom i måndags kväll och i lådan följde lite morötter (favoritgrönsaken) och brev från barnen.

Första dagen satt Markoolio helt apatisk i samma hörn där Snobben dog, men nu har han börjat äta och röra på sig mer. Marsvin ska ju helst inte leva ensamma, så vi får ta och ringa till djuraffären och höra. Vet inte om det är lyckat att köpa en marsvinsunge- vårt marsvin är ju ändå 2,5 år. Han kanske blir aggresiv mot den lille? Nä,vi får ta och rådfråga så vi vet hur vi ska göra!

I lördags var dottern och jag en sväng in i stan. Fick köpt mig en ny vinterjacka och så fikade vi på Graffiti cafe´med bakad potatis! Smaskens! Blev dock ingen lång stund i stan, för dottern började känna sig dålig. Hon bäddade ner sig så fort hon kom hem, och har varit sjuk hela veckan: hög feber, hostig och förkyld.

Min envisa förkylning blev också sämre i helgen, tycker jag har ont i både bihålor och öron nu. Jätteont i halsen och hela kroppen...ska man aldrig få bli riktigt frisk? Tittade i almanackan och nu är det 6 veckor som jag har känt mig dålig!! Den segaste envisaste förkylning jag varit med om! Kände att jag fick nog idag och ringde vårdcentralen och fick tid.
Som jag gissade så är det troligtvis ett envist virus (har ju ingen feber). Däremot var ju näsan helt igentäppt och svullen, vilket gör att jag känner mig igentäppt i öron och har ont i halsen (han förklarade det som så att då andas jag genom munnen på natten och blir irriterad i halsen). Fick utskrivet kortisonspray som jag ska ta i 4 veckor plus rinexin i en vecka. Sedan ska jag hålla för näsan och blåsa(tryckutjämna) många ggr om dagen. Jaja, vi får väl hoppas att detta hjälper!
Skrivet av Camilla klockan 16:06 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 07 oktober, 2009 21:03, Blogger Malin

    Jag är fortfarande tveksam till högskolan.. ena dagen känns det ok andra dagen bara skit.. men men jag ska försöka ett tag till och hoppas att jag får inspiration.
    Jag var på Höja fsk!  
  • Skrivet 08 oktober, 2009 20:56, Blogger Gitte

    Beklagar sorgen.... var det inte snobben som var sjuk tidigare också? Närhan var liten...
    Det blir väl en ny då...
    Min katt har en trist hudinfektion som jag hoppas snart försvinner...har fått tips om alovera gele... o vi får se.  
  • Skrivet 08 oktober, 2009 20:58, Blogger Gitte

    Jag glömde svara på din fråga.... jag har massage på vårsången... mkt bra. Och ska nu få ett personligt ryggträningsschema, sen är det meditation där också... var där ikväll o det var superbra. Tyvärr ska vårsången stängas............ endast året ut. du vet ekonomi.... trist. Jag får väl hoppas på att jag blir antagen... dit jag sökt o kan träna där. nyfiken? hi hi  
  • Skrivet 08 oktober, 2009 22:26, Blogger Gitte

    ha ha jag igen..... förskolelyftet är svaret på din fråga... o just nu minns jag inte exakt vad den hette.... språk och matematik under lekfulla former i fsk...tror jag.  
  • Skrivet 09 oktober, 2009 19:05, Blogger Malin

    Hej igen
    Fluffy dog i höstas och antagligen dog Bamse av sorg men jag ville inte skaffa ett till efter Fluffy för mina barns intresse har inte varit det största...
    Så nu är vi marsvinsfria.