Snart helg
24 september 2009

Torsdag och snart helg igen! Öppnar på jobb imorgon och slutar redan kl 13.30. Underbart!
Mannen är ledig imorgon och barnen har studiedag, så det är bara jag som ska ställa klockan tidigt..redan kl 5!!

I helgen var sonen på hockeyläger. Åkte i fredags kväll och hämtades i söndags eftermiddags.
De bodde på en scoutgård, 21 killar och 5 tränare. Hela lördagen gick till en hockeycup i Trelleborg. Jag åkte ner med mina föräldrar och tittade på en match på förmiddagen, som de vann med 3-1. På kvällen, när mannen slutat på jobbet, så åkte vi ner igen för att titta på semifinalen. Tyvärr förlorade de den, men det var ju kanonbra att komma så långt ju!
Det var en trött son som kom hem i söndags eftermiddags. Han slocknade nästan direkt, och sov middag i 3,5 timme. Fick väcka honom till middagen.

I måndags kväll började sonen få ont i halsen och huvudet, så mannen har fått vara hemma med honom tisdag och onsdag. Var meningen att han skulle gått idag- han kände sig betydligt piggare igår- men jag hann inte mycket mer än att komma till jobbet i morse när han ringde och sa att han inte alls mådde bra (han brukar cykla själv till skolan om mornarna- vi börjar oftast så tidigt). Jag kunde bara inte vara hemma, och lämna min kollega själv med alla barnen, och mannen kunde omöjligt vara hemma från sitt jobb idag. Eftersom sonen inte var SÅ jättedålig, så bestämde han sig för att försöka vara hemma själv. Och det har faktiskt gått jättebra!!
Jag har ju jättenära till jobb, så jag hann ju köra hem på lunchen och fixa mat till honom. Några samtal har det ju också blivit! Skönt att det gick bra! Sonen tyckte det var riktigt skönt att vara hemma själv..så skulle han någon gång var lite "halvdålig" igen, så fixar han det kanske fler gånger.

I tisdags fick jag min första instruktionstimme på ett nyöppnat tjejgym här i närheten. Köpte kort där på invigningen för några veckor sedan. 28 min cirkelträning 2 ggr i veckan ska räcka för att hålla sig i form!! :) Får se om detta kan vara något för mig..man får prova på i 28 dgr innan man bestämmer sig helt, skulle man ångra sig får man pengarna tillbaka.
Verkade bra första gången iallafall..men får nog vänta med nästa träningstillfälle tills nästa vecka. Känner fortfarande av min hals rätt så mkt, och den kändes sämre efter träningen. Inte klokt att man har haft ont i halsen i 4 veckor!!

Tre helt ok filmer blev sedda i helgen: Dumpa honom, The reader och Wallanders senaste "Cellisten".
Nu i veckan har det mest blivit Idol.
Skrivet av Camilla klockan 17:15 | Permalink |


1 Kommentarer:


  • Skrivet 26 september, 2009 11:44, Blogger Pernilla

    Barnen klarar sig bättre än vad vi föräldrar tror egentligen. Skönt i alla fall att allt gick bra för sonen. Hoppas han är bättre nu - och även att du blivit bättre i halsen. Halsont kan sitta i jättelänge! Det är jag själv ett levande bevis på. Ha en trevig helg! KRAM!